(http://i250.photobucket.com/albums/gg255/trollfjord/SL/BL7302-Midsommar-2004.jpg)
Någon som tyckte att denna serie var trötta?
Undrar hur trötta passagerarna till Roslagen var då de kom fram till Norrtälje denna midsommar?
70-75 km/t hela vägen på plan mark? Tur att E18 inte innehåller några fina uppförsbackar mot Norrtälje!
har dom kommit fram då? ;)
Citat från: Ersa skrivet 28 september 2010, 18:12:02 PM
70-75 km/t hela vägen på plan mark? Tur att E18 inte innehåller några fina uppförsbackar mot Norrtälje!
Innan Bergshamravfarten, Danderyds Sjukhus-Mörby Centrum och sista sträckan upp till Norrtäljeavfarten då? :P
För övrigt hade jag nog inväntat nästa buss... ;D Jag vet inte vilka tekniska problem som ev. 7300 och ev. även 7301 led av då, men var det likadana dörrproblem med dem då som det tycks vara nu, så hade jag väl iofs ändå föredragit 7302 framför de två äldre i serien. Annars hade inte bara komforten varit bedrövlig, utan även dörrarna hade bidragit, när man väl ville kliva av. ;)
Citat från: Andy91 skrivet 28 september 2010, 18:44:05 PM
Innan Bergshamravfarten, Danderyds Sjukhus-Mörby Centrum och sista sträckan upp till Norrtäljeavfarten då? :P
För övrigt hade jag nog inväntat nästa buss... ;D Jag vet inte vilka tekniska problem som ev. 7300 och ev. även 7301 led av då, men var det likadana dörrproblem med dem då som det tycks vara nu, så hade jag väl iofs ändå föredragit 7302 framför de två äldre i serien. Annars hade inte bara komforten varit bedrövlig, utan även dörrarna hade bidragit, när man väl ville kliva av. ;)
Dörrproblem är sällan något större bekymmer på linjer som 640, som stannar typ en gång i kvarten.
Det var inte de ordinarie bussarna på f.d. 640 jag syftade på, utan att bussarna 7300 och ev. 7301 lider av dörrproblem. Vissa dörrar öppnas och vissa gör det inte alls, såvida man inte trycker ut dem manuellt. ::) :P
Citat från: Andy91 skrivet 28 september 2010, 18:44:05 PM
Innan Bergshamravfarten, Danderyds Sjukhus-Mörby Centrum och sista sträckan upp till Norrtäljeavfarten då? :P
Den lilla lutningen? Inte är det Kålmårdsbacken eller Skuleberget direkt! 8)
Citat från: Andy91 skrivet 28 september 2010, 19:47:41 PM
Det var inte de ordinarie bussarna på f.d. 640 jag syftade på, utan att bussarna 7300 och ev. 7301 lider av dörrproblem. Vissa dörrar öppnas och vissa gör det inte alls, såvida man inte trycker ut dem manuellt. ::) :P
Har aldrig haft problem med dessa vagnar. Nån dörr kan vara lite långsam, men annars tycker jag dom fungerar bra.
Citat från: Ersa skrivet 28 september 2010, 18:12:02 PM
70-75 km/t hela vägen på plan mark? Tur att E18 inte innehåller några fina uppförsbackar mot Norrtälje!
Dom toppar endå 87-88 km/h ( Precis ovanför 90/km/h):D
Citat från: Jim skrivet 29 september 2010, 02:48:43 AM
Dom toppar endå 87-88 km/h ( Precis ovanför 90/km/h):D
På varvtalsstoppet då? Kanske inte lämpligt att lugga på maxvarv i 6-7 mil?
Citat från: Ersa skrivet 29 september 2010, 09:05:32 AM
På varvtalsstoppet då? Kanske inte lämpligt att lugga på maxvarv i 6-7 mil?
Då ligger man på 2250 - 2300 RPM och rött börjar vid 2500 RPM
Citat från: Jim skrivet 30 september 2010, 02:06:22 AM
Då ligger man på 2250 - 2300 RPM och rött börjar vid 2500 RPM
Men om det röda fältet börjar så lite som 200-250 RPM ifrån varvtalet man måste ligga på, är det väl inte direkt lämpligt att ligga på ett sånt högt varvtal i över en timme?
Citat från: Ersa skrivet 30 september 2010, 02:14:01 AM
Men om det röda fältet börjar så lite som 200-250 RPM ifrån varvtalet man måste ligga på, är det väl inte direkt lämpligt att ligga på ett sånt högt varvtal i över en timme?
Nej precis. Sen eftersom detta är en Etanolvagn får man bara hårdköra dessa i ca 20 min, sen måste dom vila/svalkas. Så detta var en oerhört dålig vagn för detta ändamål :)