(http://www.kentskoog.com/bilder/Folder%2009/IMG_8994.jpg)
då saknas bara 4750 som rullade i Halmstad fram tills 19 juni
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Nobina_4748_Solna_centrum_2010.jpg)
Här är en bild på 4748 tidigare i år, då den gick i linjetrafik.
De såg verkligen slitna ut. Fungerade denna normalvagnsversion bättre än ledbussversionen?
Minns att jag åkte en tur med någon av dessa på 518 inte långt innan de försvann från trafiken. De såg ju ändå nästan fräschare ut jämfört med de vagnar av denna modell som Kallhäll har kvar. Ett flertal av de hade inte ens sitt främsta skyltskåp kvar, utan där såg det ut att sitta en plywoodskiva istället eller ev. en platta av kork eller något sådant. I den buss som jag åkte med, så fanns vad jag minns inte ens en accessmaskin eller bricka på luckan hos föraren, utan det var så att säga bara själva luckan kvar. Bussen jag hade "äran" att få åka med då var Nobina 5101. Jag såg ytterligare några, däribland systern 5100 och 4591.
Citat från: Kent Skoog skrivet 25 september 2010, 15:28:33 PM
(http://www.kentskoog.com/bilder/Folder%2009/IMG_8994.jpg)
Vad gör de här i Säffle månntro? Borde väl vara lite för slitna o gamla för att gå över till nytt trafikområde, eller?