Veolia Transport behåller sin trafik kring Simrishamn samt tar över Stadsbussen i Simrishamn.
Trafiken kring Ängelholm
Stadstrafiken: nuvarandeentreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 7 bussar
Linje 510 Ängelholm-Klippan: nuvarande entreprenör Bergkvara Buss fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 4 bussar
Linje 506 Helsingborg-Ängelholm-Båstad nuvarnade entreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 3 bussar
Linje 520 Helsingborg-Klippan nuvarande entreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 3 bussar
edit Nobina har sedan innan 3 bussar på linje 520 dessa omfattar inte denna upphandling.
Linje 513 blir fr o m dec 2010 linje 506. Isaksson/Karlssons 3 bussar kommer då att ingå i linje 506 och dessa är inte med i denna upphandling.
Samtliga 17 bussar enligt ovan blir med CNG drift.
Ingick det inte trafiken kring Svalöv i denna upphandling också? Hur gick det där?
Citat från: Magnus skrivet 21 september 2010, 20:39:54 PM
Ingick det inte trafiken kring Svalöv i denna upphandling också? Hur gick det där?
Jo, men Arriva har 1 år kvar på detta avtal och de ville inte släppa det i förväg.
Citat från: Henrik skrivet 21 september 2010, 17:15:38 PM
Trafiken kring Ängelholm
Stadstrafiken: nuvarandeentreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 7 bussar
Linje 510 Ängelholm-Klippan: nuvarande entreprenör Bergkvara Buss fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 4 bussar
Linje 506 Helsingborg-Ängelholm-Båstad nuvarnade entreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 3 bussar
Linje 520 Helsingborg-Klippan nuvarande entreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 3 bussar
edit Nobina har sedan innan 3 bussar på linje 520 dessa omfattar inte denna upphandling.
Linje 513 blir fr o m dec 2010 linje 506. Isaksson/Karlssons 3 bussar kommer då att ingå i linje 506 och dessa är inte med i denna upphandling.
Samtliga 17 bussar enligt ovan blir med CNG drift.
Det var kul att höra att Nobina vunnit 17 fordon.... :D
Vissa regionbussar startar först 2011-10. För övrigt var det 5 anbudslämnare denna gång, förrutom Nobina också Arriva, Bergkvarabuss, Orusttrafiken samt Veolia Transport.
Var det inte dessa linjer man vann i en tidigare upphandling men inte tog trafiken pga av strulet med överklagandena i andra upphandlingar (Hässleholm, Lommabukten) man förlorade och surnade för att Skånetrafiken direktupphandlaade av vinnande part och inte som berulkigt av den entreprenör som hittills haft trafiken.
Citat från: Walter skrivet 22 september 2010, 20:59:47 PM
Var det inte dessa linjer man vann i en tidigare upphandling men inte tog trafiken pga av strulet med överklagandena i andra upphandlingar (Hässleholm, Lommabukten) man förlorade och surnade för att Skånetrafiken direktupphandlaade av vinnande part och inte som berulkigt av den entreprenör som hittills haft trafiken.
Jo 506 och 520 vann Swebus i en tidigare upphandling. Stadstrafiken och 510 är en ny upphandling.
www.rt-forum.com/iuware.aspx?pageid=80748&ssoid=125925
Citat från: Henrik skrivet 21 september 2010, 17:15:38 PM
Trafiken kring Ängelholm
Stadstrafiken: nuvarandeentreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 7 bussar
Linje 510 Ängelholm-Klippan: nuvarande entreprenör Bergkvara Buss fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 4 bussar
Linje 506 Helsingborg-Ängelholm-Båstad nuvarnade entreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 3 bussar
Linje 520 Helsingborg-Klippan nuvarande entreprenör Arriva fr o m 2011-06 Nobina Sverige AB 3 bussar
edit Nobina har sedan innan 3 bussar på linje 520 dessa omfattar inte denna upphandling.
Linje 513 blir fr o m dec 2010 linje 506. Isaksson/Karlssons 3 bussar kommer då att ingå i linje 506 och dessa är inte med i denna upphandling.
Samtliga 17 bussar enligt ovan blir med CNG drift.
Linje 510 fr o m 2011-10 ska det vara. Nya 506 Arriva kommer att köra fram tills 2011-06 tillsammans med Isaksson/Karlsson. Efter 2011-06 kör Nobina och IK.
Givetvis förekommer det överklagande - från Bergkvarabuss och Buss-Persson gemensamt....
Citat från: Mittlinje skrivet 06 oktober 2010, 21:27:48 PM
Givetvis förekommer det överklagande - från Bergkvarabuss och Buss-Persson gemensamt....
...och hur kan Buss-Persson överklaga om de inte lämnade anbud? (i alla fall enligt Jan tidigare i tråden)
Citat från: Peter L skrivet 06 oktober 2010, 22:11:20 PM
...och hur kan Buss-Persson överklaga om de inte lämnade anbud? (i alla fall enligt Jan tidigare i tråden)
Överklagan gäller det faktum att Skånetrafiken hade krav på en minsta omsättning. Buss-Persson uppfyllde inte detta kravet och fick således inte lämna något anbud.
BussPerssons överklagan och besvikelse riktar sig inte mot trafiken i Nordväst, utan att man inte fick vara med på Österlens paketet. Man hoppas kanske att det skulle ge mer effekt att överklaga även på Bjärepaketen.