Den hade tyvärr en otäck olyka i morse
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.446829-busskrock-pa-torslandavagen
Tyvärr inga bilder men en passat kombi klippte den precis efter vänster framhjul i vad man kan utläsa av skadorna relativt högfart
ser man på ser man på konstaterade i morse att den överlevde smällen trots den va illa tilltygad ....imorse kom den på L28/29
Då har dom reparerat den med andra ord?
950... får rysningar längs ryggraden bara jag ser siffran!
Med 950 har jag råkat ut för kortslutning (backspegelreglaget öppnade bakersta dörren ibland eller tände takbelysningen vid förarplatsen + lite andra roliga saker). Med 950 blev jag stående vid Kristinelund efter att ha kört i 10 km/h uppifrån Bergsjön. Med 950 höll jag på att frysa ihjäl i vintras eftersom värmen lade av. Med 950 lyckades jag en gång inte ens lämna GVX eftersom den inte ville vara med. Osv... Satt alltid med nerverna på helspänn när jag körde henne.
Undrar vad 950 kostat GS i inställda turer genom åren?!
Skall man säga något positivt om skrället så är det väl att den gången när allt faktiskt fungerade som det skulle så var det en väldigt skön buss att köra. Tyst, snabb och mjuk!
Så grattis, skönt att hon rullar vidare!
Något jag saknar lite är "bfrguproblobsgulobsderbrum" när man axelerera upp dessa gasbussar.
Men det är klart... 950 var lite speciell
Citat från: Tomas Fransson skrivet 02 oktober 2010, 01:42:53 AM
"bfrguproblobsgulobsderbrum"
Är du säker på att det stavas så? :)
Håller med dig. Gasbussarna var charmiga på sitt sätt!
Var det den som tidigare va Swebus 4780?
Fick aldrig äran att ratta 950 den stod på min utsättning tvenne gånger men båda gångerna så var den stendöd...
Citat från: j-a skrivet 02 oktober 2010, 21:41:55 PM
Var det den som tidigare va Swebus 4780?
Ja den hade nummer 4780 hos Swebus.