Buss-Snack

Busshistoriska forum => Ämnen äldre än 30 år => Ämnet startat av: Ersa skrivet 20 augusti 2010, 22:52:50 PM

Titel: Katrineholm 2010 - del 5: En ovanligt praktisk veteranbuss
Skrivet av: Ersa skrivet 20 augusti 2010, 22:52:50 PM
Hur flyttar man en tung bussmotor med tillhörande växellåda? Jo, med fördel med den över 60 år gamla skvadern som knappt märkte att den hade någon last. Därefter puttrade den glatt på mot garaget i Malmköping i 60-70 km/t uppför backarna, precis som om den vore helt olastad. :)

Är det någon som kan ge mig en siffra på vad en sådan motor + låda kan väga?

(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/SSS_BTS735_OT_100815a.jpg)

(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/SSS_BTS735_OT_100815b.jpg)

(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/SSS_BTS735_OT_100815c.jpg)

(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/SSS_BTS735_OT_100815d.jpg)

(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/SSS_BTS735_OT_100815e.jpg)

Titel: SV: Katrineholm 2010 - del 5: En ovanligt praktisk veteranbuss
Skrivet av: JAB skrivet 20 augusti 2010, 23:17:40 PM
Motor och låda kan väl väga 1,5 ungefär
Titel: SV: Katrineholm 2010 - del 5: En ovanligt praktisk veteranbuss
Skrivet av: KG skrivet 21 augusti 2010, 00:23:52 AM
Ja någonstans mellan 1200-1500kg väger paketet.