(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815a.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815b.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815c.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815d.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815e.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815f.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815g.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815h.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815i.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/E682_K_100815j.jpg)
Trevliga bilder!. Alltid kul med detljer.
Fantastiskt att få se sin gamla skolbuss i nästan nyskick :) Den har man åkt i många mil.
Bra bilder handbromsspaken känner jag igen från de första bussar jag körde..på 1970 talet..
Helläckra bilder! Jag riktigt känner hur det är att släppa en sådan handbroms (om den sen släpper) och hur det är att veva skylten, på GDG-vagnarna var mekaniskmen ofta lite lagom glapp och sliten. Mycket välvårdad buss. Märkligt hur höga dessa karosser var, titta på avståndet från motorhuven upp till hyllan innanför vindrutorna.
Mvh Jan G
Ja veva veva glömde jag ju bort.. ;D vi fick springa bak och veva linjenr på sidan hade vi plåtskylt med linjenr.. I vissa vagnar blev man en aning öm av att veva och lite blodspill hände oxå.. :o