Här kommer lite äldre bilder från vardagen på GDG garaget i Malung under en sommar i mitten av 80 talet
(http://i478.photobucket.com/albums/rr145/78064ja/buss025.jpg)
Bäst å fylla lite spolarvätska på 2825 innan det är dax att åka mot sysslebäck igen
(http://i478.photobucket.com/albums/rr145/78064ja/buss026.jpg)
Jaha 2178 var smutsig,bäst å tvätta :)
(http://i478.photobucket.com/albums/rr145/78064ja/buss027.jpg)
Oljan måste man kolla så det inte händer nåt! ;)
(http://i478.photobucket.com/albums/rr145/78064ja/buss028.jpg)
Kan ju passa på å göra lite plåt,lackjobb när det är sommar och lungt,här får 1171 sig en omgång
(http://i478.photobucket.com/albums/rr145/78064ja/buss029.jpg)
Man får inte glömma stötfångarn heller ;)
(http://i478.photobucket.com/albums/rr145/78064ja/buss030.jpg)
1457 behöver en ny plåt också
(http://i47.photobucket.com/albums/rr145/78064ja/buss031.jpg)
En dag kom Verner med bärgarn förbi med denna klenod,hade hämtats i Malungsfors för vidare transport till Borlänge GDG 291,men den slapp vi ge oss på iallafall ;),finns väl nu hos Ringlinjen i Göteborg???
Det var allt,hoppas det roade någon :)
Citat från: j-a skrivet 07 augusti 2010, 21:10:29 PM
Bäst å fylla lite spolarvätska på 2825 innan det är dax att åka mot sysslebäck igen
Gick det verkligen en linje mellan Malung och Sysslebäck? Den måste ha varit kortvarig?
Citat från: zejo skrivet 09 augusti 2010, 11:35:54 AM
Gick det verkligen en linje mellan Malung och Sysslebäck? Den måste ha varit kortvarig?
Ja den gick ett eller två år,utgick från Karlstad på morgonen upp till Sysslebäck och sedan tillbaka till Värnäs och till Malung där Karlstadföraren hade rast medans bussen lastades med bussgods på bla Jofa,Normark av Malungsförare sedan gick den åter till Karlstad på eftermiddagen,oftast gick 3925 på den turen men även 2825,2791.
Härligt bildsvep j-a. :D
Ja GDG 291 finns just nu hos Spårvägs Sällskapet Ringlinien där den står och inväntar vidare öden. Föreningen har inte möjlighet att plöja ner mer pengar och personal i projektet just nu så hon står och väntar på bättre tider.
För spekulanter, om det finns några som skulle vilja jobba med henne kan sägas att ramen är blästrad från ungefär mitten och sedan svetsad och målad så den torde hålla i ca 50år till ;D nya vakumtankar och bränsletank finns.