...är det(förhoppningsvis)ofta i SWEX bagageluckor och än lever Bussgodset.
Här kommer ett par bilder tagna på Växjö bussstation 22 juni i år./Ulf
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/Album%20fr%2010-03/P1150433.jpg)
Lite pusslande behövs för att få plats med allt i SWEX 6218s mage...
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/Album%20fr%2010-03/P1150432.jpg)
Liten närbild.
Observera dom gröna och röda lådorna t h som innehåller biljettmaskiner som har varit på service
hos en"micklare"i Småland påväg tillbaka till trafikutövarna.
Den gröna lådan har t o m ett"LT-märke"som användes för Länstrafiken Skaraborg tidigare!
Citat från: Ulf Berlin skrivet 26 juli 2010, 20:54:53 PM
...är det(förhoppningsvis)ofta i SWEX bagageluckor och än lever Bussgodset.
Observera dom gröna och röda lådorna t h som innehåller biljettmaskiner som har varit på service
hos en"micklare"i Småland påväg tillbaka till trafikutövarna.
Den gröna lådan har t o m ett"LT-märke"som användes för Länstrafiken Skaraborg tidigare!
När jag körde på Swe exp så hade bussgods ett bestämt utrymme och detta fick inte överskridas då paxen skulle ha plats med sina väskor. Tre luckor för bussgods ser ut att vara en för mycket.
/ Christer K
Vi har bagasjerom merket med "lucka1" og "lucka2". Utover dette skal ikke Bussgods sende gods.
Og det er tiltider mye gods som skal være med sammen med fullsatt buss. Ikke alltid de hos Bussgods i Gøteborg får sendt allt de ønsker retning Malmø iallefall.
Citat från: Knut skrivet 26 juli 2010, 23:22:19 PM
Vi har bagasjerom merket med "lucka1" og "lucka2". Utover dette skal ikke Bussgods sende gods.
Og det er tiltider mye gods som skal være med sammen med fullsatt buss. Ikke alltid de hos Bussgods i Gøteborg får sendt allt de ønsker retning Malmø iallefall.
Stämmer precis hade för mig att två luckor var för bussgods och inget därut över.
/ Christer K
Här har Scanian en klar fördel med sina sex stora luckor. Man behöver ytterst sällan använda mer än de tre luckorna på höger sida för passagerarbagage, och får då i princip rum med gods på hela vänstersidan. Visserligen är den främsta luckan på vänster sida enligt reglerna reserverad för passagerarbagage, men än har jag faktiskt aldrig lyckats fylla upp hela det totala lastutrymmet på en Scania ens på fredagar, trots att bussen är fullsatt samtidigt som det är gott om gods som ska skickas.
Ännu bättre är det på söndagar då det inte går något gods. 61 passagerare i Scanian med 1-3 väskor var, och ändå är det gott om plats över i det stora lastutrymmet. :)
Knôkat stavas det. notera ô.
/M Göteborgare
Citat från: Ersa skrivet 28 juli 2010, 01:19:09 AM
Här har Scanian en klart fördel med sina sex stora luckor. Man behöver ytterst sällan använda mer än de tre luckorna på höger sida för passagerarbagage, och får då i princip rum med gods på hela vänstersidan. Visserligen är den främsta luckan på vänster sida enligt reglerna reserverad för passagerarbagage, men än har jag faktiskt aldrig lyckats fylla upp hela det totala lastutrymmet på en Scania ens på fredagar, trots att bussen är fullsatt samtidigt som det är gott om gods som ska skickas.
Ännu bättre är det på söndagar då det inte går något gods. 61 passagerare i Scanian med 1-3 väskor var, och ändå är det gott om plats över i det stora lastutrymmet. :)
Nackdelen med att råka stuva in sitt bagage på vänster sida får man tydligt klart för sig om man tänker kliva av i exempelvis Ulricehamn Brunnsnäs... Måste vara bättre då att "godset" använder utrymme på vänster sida i första hand och vi passagerare lägger våra väskor på höger sida.
Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 28 juli 2010, 08:15:13 AM
Nackdelen med att råka stuva in sitt bagage på vänster sida får man tydligt klart för sig om man tänker kliva av i exempelvis Ulricehamn Brunnsnäs... Måste vara bättre då att "godset" använder utrymme på vänster sida i första hand och vi passagerare lägger våra väskor på höger sida.
Ja, så är det väl också. Två luckor på vänster sida brukar vara märkta Bussgods. Om det sedan är helt ultimat i t ex Borås, där godset skall lastas på utsidan i den redan alltför trånga passagen är en annan sak.
Där är intressant att se när den överlastade godsbilen med släp kommer in till Nils Ericsonsterminalen i Göteborg och skall lasta en buss mot Malmö. På något underligt sätt lyckas de nästan alltid lasta in allt i två luckor. Men då hade inte en knäckebrödsmacka till fått plats. Möjligen mackan men absolut inte smöret...
Ser vel ut til at hun bare laster i de 2 lukene som er til gods da. Om man ser etter så er det en barnevogn i den fremre
Citat från: M skrivet 28 juli 2010, 07:11:13 AM
Knôkat stavas det...
/M Göteborgare
Försökte,men min dator ville inte ta denna"figur".
Alla har uppenbart förstått i alla fall vad jag menade./Ulf