Medan tågen Göteborg-Kalmar ersattes av buss hela vägen Göteborg-Borås ersattes de mer lokala tågen bara på sträckan Sandared-Borås. Eftersom arbetena bestod i att Borås Elnät skulle byta en kabelbrygga i jämnhöjd med Tullabron behövdes inte mer avstängning än så.
Tåg 3457 från Göteborg ersattes Sandared-Borås av två bussar från Hallgrens. Det hade räckt med en buss.
(http://www.savenfjord.nu/22.tagersattning/2010-07-24_sandared/01.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/22.tagersattning/2010-07-24_sandared/02.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/22.tagersattning/2010-07-24_sandared/03.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/22.tagersattning/2010-07-24_sandared/04.JPG)
Tåg 3464 från Borås ersattes av en buss Borås-Sandared. Bussen kom till Sandared så att tåget kunde avgå i rätt tid, men det berodde på att avgångstiden var tidigarelagd med 7 minuter. Ett tveksamt beslut eftersom alla resenärer inte nåtts av informationen därom. Så fyra "akterseglade" resenärer rapporterades från Borås. Hallgrens körde även denna avgång.
(http://www.savenfjord.nu/22.tagersattning/2010-07-24_sandared/05.JPG)
(http://www.savenfjord.nu/22.tagersattning/2010-07-24_sandared/06.JPG)
Dessa Setra lär väl bli utan jobb i dec då Orust ska köra linje100 mfl..
Citat från: yngrot skrivet 25 juli 2010, 15:48:38 PM
Dessa Setra lär väl bli utan jobb i dec då Orust ska köra linje100 mfl..
Ja, Hallgrens får väl ingen större användning för dem. I varje fall inte i den trafiken. Men att avtalet skulle gå ut 2010 visste man ju redan när man skaffade bussarna så jag antar att man har något slags garantier för att Setra återtar bussarna om de nu inte kan säljas direkt inom Buss i Väst.