(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/6503617Enga-B.jpg)
Antalet bussar i Enebyberg hade ökat fortare än man hunnit bygga värmeramper, så utan givna ¨rutor¨ blev det litet trångt här och där. 6495 - 6508 och 6511 var de av årsmodell 1963 som hörde hemma här sommaren 1972.
6511 står klar att backas ut kl. 5.40, tursatt på 602/612.
Citat från: Hobgoblin skrivet 15 juli 2010, 21:17:13 PM
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/6503617Enga-B.jpg)
Antalet bussar i Enebyberg hade ökat fortare än man hunnit bygga värmeramper, så utan givna ¨rutor¨ blev det litet trångt här och där. 6495 - 6508 och 6511 var de av årsmodell 1963 som hörde hemma här sommaren 1972.
6511 står klar att backas ut kl. 5.40, tursatt på 602/612.
Tack för fin bild! Vi hade några av de vagnar du räknar upp i Ösmo på tillfälliga besök. Kan inte säga på rak arm vilket/vilka år men på min lista över bussar jag kört finns 6501, 6502 och 6511 med. Vi hade även 6510 och 6512 en kortare tid.
Finns det fler bilder på Enebybergs garaget ?
Vet att början på nittiotalet så var hela garaget plus gården knökfull med bussar som skulle avyttras.
/Lennart
Citat från: Hobgoblin skrivet 15 juli 2010, 21:17:13 PM
Antalet bussar i Enebyberg hade ökat fortare än man hunnit bygga värmeramper, så utan givna ¨rutor¨ blev det litet trångt här och där. 6495 - 6508 och 6511 var de av årsmodell 1963 som hörde hemma här sommaren 1972.
6511 står klar att backas ut kl. 5.40, tursatt på 602/612.
****
Rena fullträffen!
Tackar&Bockar!
HJP
Citat från: groenis skrivet 15 juli 2010, 23:18:10 PM
Finns det fler bilder på Enebybergs garaget ?
Vet att början på nittiotalet så var hela garaget plus gården knökfull med bussar som skulle avyttras.
Det har dessvärre varit väldigt tunt med bilder på detta garaget här i forumet genom åren, men vem vet? Kanske sitter nån på en bildskatt där ute. :)
Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 15 juli 2010, 21:34:13 PM
Tack för fin bild! Vi hade några av de vagnar du räknar upp i Ösmo på tillfälliga besök. Kan inte säga på rak arm vilket/vilka år men på min lista över bussar jag kört finns 6501, 6502 och 6511 med. Vi hade även 6510 och 6512 en kortare tid.
Intressanta uppgifter! Ja, de här vagnarna var ganska ¨rörliga¨. Redan hösten -72 försvann flera söderut. Några kom senare tillbaka, men anteckningarna är lite svårtolkade. Även 6490 och 6491 dök upp 1973-74 (från 500-land?) för en kortare karriär. 6500 blev sist kvar, vill jag minnas, den följde med till det nya Åkerbygaraget.
Citat från: Ersa skrivet 16 juli 2010, 19:34:15 PM
Det har dessvärre varit väldigt tunt med bilder på detta garaget här i forumet genom åren, men vem vet? Kanske sitter nån på en bildskatt där ute. :)
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/H80600Enga-B.jpg)
Vy söderut från kontorshuset.
Tyvärr har jag ingen bild av det ursprungliga garaget, utan bara av uppställningsramperna på ¨gärdet¨ söder om kontorshuset. De här bilderna tog jag sista veckan före flytten till Åkerby (Täby). Värmeramperna är borttagna, kanske återanvända i Åkerby. Verkstad, servicehall och trafikledning fanns hela tiden norr om korsningen Täbyvägen/Stockholmsvägen, (bortom kontorshuset, till höger utanför bilden nedan).
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/CF600Enga-B.jpg)
Vy norrut. Täbyvägen gick då öster om kontorshuset.
Citat från: Hobgoblin skrivet 18 juli 2010, 10:16:18 AM
Intressanta uppgifter! Ja, de här vagnarna var ganska ¨rörliga¨. Redan hösten -72 försvann flera söderut. Några kom senare tillbaka, men anteckningarna är lite svårtolkade. Även 6490 och 6491 dök upp 1973-74 (från 500-land?) för en kortare karriär. 6500 blev sist kvar, vill jag minnas, den följde med till det nya Åkerbygaraget.
Tack för fina CF-bilder!
6490 och 6491 fanns (iaf periodvis) 1973-74 i 700-land, Huddinge.
Mvh Gunnar