(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/BN_23_CT_100702a.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/BN_23_CT_100702b.jpg)
Hej
Jag besökte stället ifråga igår och kunde också konstatera att det blivit rejält trångt här. Mycket beror nog på att Swebus terminalbussar tillkommit. De håller ju till i det här öppna området och där återfinns ofta 3-4 st av dessa samtidigt. Det är med livet som insats man försöker få bilder här!
Hälsningar
Sven
Hur försvarar man sitt beslut att ens försöka ta sig fram med de där marginalerna med en buss värd massor med pengar?
Citat från: Taunusch skrivet 13 juli 2010, 17:09:51 PM
Hur försvarar man sitt beslut att ens försöka ta sig fram med de där marginalerna med en buss värd massor med pengar?
Tyvärr så känner jag igen detta, man har pressen på sig måste stå still 45 min för att få rasten. Man gör allt för att bli av med bussen minsta lilla yta som man kan parkera på är bra.
/ Christer K
Var bussarna hela efteråt?
Av bilderna att dömma så kom han inte längre än sådär.
Jag gissar att han undrar när swebus chaffisen har rastat klart/ska lasta så att han kan åka fram en bit till!
jag ställer mig lite tveksam till din titel "Sveriges största bussterminal", kanske till Ytan de har jag ingen koll på, men till antalet avgångar och ankomster borde Slussen 2 Tunnelbanestationer söderut vara ganska så mycket större...
men jag kan ha fel...
Citat från: Taunusch skrivet 13 juli 2010, 17:09:51 PM
Hur försvarar man sitt beslut att ens försöka ta sig fram med de där marginalerna med en buss värd massor med pengar?
För att det är totalförbjudet att blockera för övrig busstrafik bakom. Blockerar man infarten till Cityterminalen med bussens bakdel kan inte en enda buss komma in på terminalområdet, vilket i sin tur även leder till ett totalstopp på Kungsgatan.
Citat från: Johan Hansson skrivet 13 juli 2010, 21:05:14 PM
Var bussarna hela efteråt?
Det är inte ofta man ser en så säker förare som denna. Utan hörnspeglar kördes bussen lungt fram till denna punkt med någon cm tillgodo på varje sida. Jag hade inte klarat av detta utan automatlåda och stora hörnspeglar kan jag säga.
Citat från: Blue skrivet 13 juli 2010, 21:28:12 PM
Av bilderna att dömma så kom han inte längre än sådär.
Jag gissar att han undrar när swebus chaffisen har rastat klart/ska lasta så att han kan åka fram en bit till!
"Swebuschaffisen" står ju och fotar det hela, då han ändå inte kan flytta sin buss. Detta pga att den redan står 4-5 cm "upp i ändan" på en annan parkerad buss. Först när föraren till denna ej namngivna (helt korrekt parkerade) buss kom tillbaka från fikarasten kunde den samt Swebusen rulla fram 5 meter och släppa in Bybergarn. Därefter fick de båda andra bussarna backas tillbaka.
Detta är tyvärr vardag på denna lilla yta som vi trängs på varje dag, och ibland blir t.o.m bussar inparkerade och därmed försenade till sina avgångar. Så ni som blir upprörda över dessa bilder: Ta inga jobb som inbegriper att ni måste trafikera Cityterminalen. ;)
Citat från: homer skrivet 14 juli 2010, 01:00:27 AM
jag ställer mig lite tveksam till din titel "Sveriges största bussterminal", kanske till Ytan de har jag ingen koll på, men till antalet avgångar och ankomster borde Slussen 2 Tunnelbanestationer söderut vara ganska så mycket större...
"Min" titel är tagen rakt av från vad Cityterminalen själva kallar sig. Inget jag klurat ut alltså. Men valet av titel var det en gnutta sarkasm bakom, ja... ;)
Cityterminalen har ju ändrat sin stategi lite för några månader sedan.
Det som var en tillfällig vänt-plats precis innan vänd-platsen ;-).....har förvandlats till betald korttidsparkering för bussarna.
För de som varit där har ni säkert sett att man målat upp sex p-rutor för buss, tre först och tre bakom dessa. Tanken är troligen att man skall minska antalet bussar på "plattan" för att det just är trångt vissa tider, och göra det till en parkering för de som absolut behöver det - som tex förarbyte eller 45min-vändtider etc.
Dock har det ju blivit så att stora bolag som har kapital och betala för att parkera bussar kan stå där (som tex SweX), medan småbolagen skuffas ut på stan.
Anledningen till Swebus-bussens parkering är med all säkerhet att rutan framför var upptagen av en annan parkerad buss, och föraren gått o ätit alternativt ställt upp bussen för ett senare förarbyte, och då blir den stående där den står.
Vad gäller fota med livet som insats som Sven W skrev ovan, så förstår jag inte vad han menar. Om det var fotandet den aktuella tiden eller i allmänhet på terminalen.
Vid tillfället har vi fått en förklaring, men i allmänhet skall man ju inte springa omkring bland bussarna som andra "yra resenärer" som går kors och tvärs på terminalen.
Ett bra tips är att stå precis vid taxiinfarten, precis innan taket över avstigandehållplatsen börjar...då är det lite öppet vid vändplatsen och går jättebra att fota :-)
//Uffe