(http://i231.photobucket.com/albums/ee13/ovebojarp/img136.jpg) Foto av en lyckträff vid Östersund-Frösö Flygplats
Hur länge hade man den, måste varit några år ändå?
Den gick ju bra länge som flygbuss, även om växellådan nog inte mådde så bra av all stadskörning. Den borde gått som beställningsbuss hellre, tycker man.
Hpl-skylten är fortfarande är grönvit med ett blått skistermärke med texten "ÖstersundsTrafiken" vilket innebär att det är Swebus som kör stadstrafiken som skedde 1996-2001, och då KR 20 är av 1998 års modell ställer man sig ju frågan: Tog KR över flygbussen innan man vann den övriga stadstrafiken 2001?
Det låter logiskt. Men då kommer förljdfrågan: Då KR 20 är två år äldre än avtalet, gick den då som turist/beställningsvagn innan den blev flygbuss 2001? Jag minns inte att jag såg den ute på gatorna under åren 1998-2000.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 september 2007, 01:35:02 AM
Jodå den gick ju som Flygbuss ett tag, sedan blev den blåmålad för att fungera som reserv på bla 63:an, såldes 2006 till Helmark.
//Lars
Då kan den inte varit blå länge i KR:s ägo...
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/K/KR_Trafik/000/KR_Trafik_020_Gustav_IIIs_torg_Ostersund_051007.jpg)
Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 september 2007, 09:34:04 AM
Den stod väl mest i Åsarna och samlade damm.
//Lars
1999 fick jag bussen utbackad på garaget vid Odenskog, gick den verkligen inte då?
Okej, jag ifrågasätter inget, bara reffererar till vad jag minns och har på bild.
Vill minnas den vär Väldigt ny då..
Varför var den så usel? Var det problemet med vindkänslighet i kombination med viktfördelning som det snackades om förut, eller var det andra problem?
Och linje 150..
Den där har jag sett på Maximtorget i Borlänge, för ett antal år sedan, hur är det, finns det militärkörningar från Östersund - Borlänge ?