(http://oskara.se/GUB_107_100624.jpg)
Tagen i trafik idag.
Ja det är dumt att vänta för länge :)
Mycket trevligt.
Varsågod för tipset ;)
//Niclas
Härligt! Väntar på att få köra dessa nya bussar... :P
Citat från: Mikko skrivet 25 juni 2010, 08:49:05 AM
Härligt! Väntar på att få köra dessa nya bussar... :P
Ja samma här. Hoppas dom inte är som 120-125 bara.
Ska bli skönt med elektrisk inställbar innerspegel. :P
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 24 juni 2010, 23:31:23 PM
Mycket trevligt.
Varsågod för tipset ;)
//Niclas
Tackar! Det är ju synd att försitta chansen även om det var precis det jag gjorde när det gällde det andra fototipset. :)
Citat från: Björn Ax skrivet 25 juni 2010, 10:27:58 AM
Ja samma här. Hoppas dom inte är som 120-125 bara.
Åkte med en av de nya kortvagnarna (127) tidigare ikväll. Visserligen åkte jag inte så väldigt långt men jag kände inte av de klassiska accellerationsrycken som de äldre syskonen 120-125 har utan bussen gick tillfredställande mjukt.
Hej!
Är det bara förar-AC i dessa ?
Citat från: Klaverdörr skrivet 28 juni 2010, 18:44:21 PM
Hej!
Är det bara förar-AC i dessa ?
Det ska det vara. Tror inte vi har något krav på passagerar-AC.
Citat från: Klaverdörr skrivet 28 juni 2010, 18:44:21 PM
Hej!
Är det bara förar-AC i dessa ?
Det är endast förar-AC i våra bussar.
//Niclas
Jag åkte med 107, 109, 110 och 127 igår. några skillnader noterade jag. 107 och 109 hade skåp där hållplatsskyltarna (som är den limegröna varianten) sitter, det hade inte 110. Ledvagnarna hade heller inget tyg i leden som MAN-vagnar av tidigare inköp har. Det var sköna bussar att åka i utom en sak. Den stora intercoolern låter som bara den. Fick nästan hörselskador, utan att överdriva!!
//Jacob
Citat från: Mikko skrivet 25 juni 2010, 08:49:05 AM
Härligt! Väntar på att få köra dessa nya bussar... :P
Då har jag kört GUB 110 idag. Ingen aha-upplevelse förutom att jag tyckte att den var lite halvjobbig att få upp i fart. Speciellt efter att den växlat upp till 2:an kändes det som om man skulle vilja trycka gaspedalen genom golvet. Vet inte hur de andra nya bussarna är... :P
Hej alla
(105) BXH234
106 BXH235
107 BXH243
(108) BXH246
109 BXH253
110 BXH264
(111) CFD893
(112) CFD897
126 DEY467
127 BXH123
128 BXH132
(129) BXH133
(130) BXH135
(131) BXH153
Svenn Erik
Har ändret lidt, är dette korrekt
106 BXH235
107 BXH243
108
109 BXH253
110 BXH264
BXH234
BXH246
CFD893
CFD897
126 DEY 467
127 BXH123
128 BXH132
BXH133
BXH135
BXH153
//Jacob
Citat från: Mikko skrivet 04 juli 2010, 21:57:09 PM
Då har jag kört GUB 110 idag. Ingen aha-upplevelse förutom att jag tyckte att den var lite halvjobbig att få upp i fart. Speciellt efter att den växlat upp till 2:an kändes det som om man skulle vilja trycka gaspedalen genom golvet. Vet inte hur de andra nya bussarna är... :P
De, precis som 101-104 drar bättre om man inte trampar plattan i mattan, gäller speciellt i uppförsbackar.
Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 09 juli 2010, 10:40:53 AM
Hej alla
(105) BXH234
106 BXH235
107 BXH243
(108) BXH246
109 BXH253
110 BXH264
(111) CFD893
(112) CFD897
126 DEY467
127 BXH123
128 BXH132
(129) BXH133
(130) BXH135
(131) BXH153
Svenn Erik
Har ändret lidt, är dette korrekt
Kan nämna att bussarna ligger i chnr ordning dvs lägsta chnr först i resp serie. Kommer även gälla dom komma korta bussarna 801-808.
//Niclas