(http://www.mrg1.de/images/2411.JPG)
(http://www.mrg1.de/images/2412.JPG)
(http://www.mrg1.de/images/2413.JPG)
(http://www.mrg1.de/images/2414.JPG)
Njae, inte var bussen helt ny, men det var lång tid sen som den senast sågs rulla på gatorna, och då hade den dörrarna på vänster sida. Så nog hade den nyhetens behag när jag hittade den. Det här var således första gången jag såg en H27:a i högertrafik. Jag tror att det är 1969 som bilderna är tagna.
En rejäl ombyggnad således, där både förarplats och dörr flyttades?
H27:orna var förberedda för Dagen H med färdiga dörrhål på höger sida, likaså var det förberett för flytt av förarplatsen. Detsamma gällde dubbeldäckarna H31.
(http://i601.photobucket.com/albums/tt93/GunnarD_photo/H2715juli67.jpg)
Citat från: Mr G skrivet 20 juni 2010, 10:31:44 AM
Njae, inte var bussen helt ny, men det var lång tid sen som den senast sågs rulla på gatorna, och då hade den dörrarna på vänster sida. Så nog hade den nyhetens behag när jag hittade den. Det här var således första gången jag såg en H27:a i högertrafik. Jag tror att det är 1969 som bilderna är tagna.
Här är då samma buss i vänstertrafik på Sveavägen den 15 juli 1967. Återstår ca 1,5 månader tills den ställs av i väntan på ombyggnad.
Mvh Gunnar
Tack för den bilden. Och i bakgrunden anas (eller iallafall i närheten) Sergelterassen där jag tillbringade mycket tid just den här sommaren. Där fanns ett bibliotek där jag lyssnade på det nysläppta Beatlesalbumet Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band. De låterna håller än!
Mycket stiligt! Någon som rent av har bild/bilder på just H25-27 invändigt? Har bara vaga åkminnen av dessa, men det var ändå viss skillnad jämfört med till exempel H32:orna, som jag minns det.
/Peter