(http://www.bussmicke.se/TEMP/Westin_Buss_ALM850_Zinkensdamm_Stockholm_100615b.jpg)
Citat från: Bussmicke skrivet 15 juni 2010, 23:02:13 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Westin_Buss_ALM850_Zinkensdamm_Stockholm_100615b.jpg)
Och del lilla bussen va helt perfekt för det lilla antalet resenerer som ville åka med (läs med ironi)
kom fler bussar
Citat från: Bussmicke skrivet 16 juni 2010, 09:06:32 AM
kom fler bussar
Jo jag förstår det. Men själva bilden ser så rolig ut med antalet som vill åka med mot vad som verkligen får plats.
när MTR skaffade ersättnings bussar borde dom inte skaffat störe (led buss tex)?
Er vel bedre men noen korte busser enn ingen lange. Kan jo hende at det var lengre ventetid for en leddbuss/ 15m da
Citat från: the0fiskis skrivet 16 juni 2010, 10:05:12 AM
när MTR skaffade ersättnings bussar borde dom inte skaffat störe (led buss tex)?
Dom vita är boggiebussar, dom tar 10 personer färre än en ledbuss men är smidigare och tar mindre plats. Så det är nog välplanerat.
så lite i skillnad :o :o
trode det var mer då förstår jag varför dom valde en bogi buss :)
Tittar man på vad bussarna är tillåtna för lastar vagnen på bilden 100 passagerare jämt medan en ledbuss (gasdriven MAN A23 från Örebro) tar 147 passagerare. Tycker visserligen det senare låter mycket men en 18 m ledbuss tar definitivt mer än 10 passagerare mer än en 13,7 m boggibuss. När det gäller framkomligheten har jag svårt att tro att det är ett större problem, ledbussar har alltid används förr för tunnelbaneersättning.
/Måns