Med gate-system á la Liljeholmen m.m.
http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=16134 (http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=16134)
Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2010, 11:17:30 AM
Med gate-system á la Liljeholmen m.m.
http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=16134 (http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=16134)
Suck, ännu en hangarterminal med för oss diggare Enformiga bilder.
Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2010, 11:17:30 AM
Med gate-system á la Liljeholmen m.m.
http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=16134 (http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=16134)
Hoppas det i såfall blir spärrlös övergång både från tunnelbana till buss och från buss till tunnelbana och inte som i Liljeholmen där det är spärrlös övergång från tunnelbana till buss medan ankommande bussar stannar utanför så att man ändå måste trassla sig igenom spärrarna.
Citat från: Jonas1968 skrivet 02 juni 2010, 11:45:49 AM
Hoppas det i såfall blir spärrlös övergång både från tunnelbana till buss och från buss till tunnelbana och inte som i Liljeholmen där det är spärrlös övergång från tunnelbana till buss medan ankommande bussar stannar utanför så att man ändå måste trassla sig igenom spärrarna.
Någon sådan lösning blir det inte, här är det ju pendeltåg också, och en sådan lösning skulle nog bli oänderligt dyr. Terminalen ligger inte heller så till att den lätt kan kopplas i närheten av spåret. Det är alltså inte riktigt som vid Liljeholmen. Däremot kan man ju tycka att eftersom nu biljettförsäljningen är borttagen på bussar, borde ju visering kunna ske vid ingången till bussterminalen. I sådana fall skulle bussarna kunna lasta fortare och man kan ha flera "spärrar" vilket gör att hela lastningsproceduren går fortare. Visserligen skulle det gå åt någon som man visera enkelbiljetter vid terminalentrén, men vid en så pass stor terminal, då det väl i regel avgår 4-5 bussar minst till varje pendeltåg, torde det ändå finnas ekonomi i en sådan lösning. Bussförarna slipper därmed också att hantera våldsamheter och annat på kvällstid i samband med visering, framkörningstiden kan också göras kortare, vilket kan motverka den ökade kostnaden för en "spärrvakt".
Citat från: Jonas1968 skrivet 02 juni 2010, 11:45:49 AM
Hoppas det i såfall blir spärrlös övergång både från tunnelbana till buss och från buss till tunnelbana och inte som i Liljeholmen där det är spärrlös övergång från tunnelbana till buss medan ankommande bussar stannar utanför så att man ändå måste trassla sig igenom spärrarna.
Finns ingen tunnelbana i Jakobsberg!!!!
Citat från: Bussmicke skrivet 02 juni 2010, 11:14:00 AM
Suck, ännu en hangarterminal med för oss diggare Enformiga bilder.
Men kanske blir det bättre för resenärerna?
Finns det något bakom terminalen som dra folk... I Gbg på Nils Ericsson Terminalen så är det ju Nordstan med spårvagns hållplats samt stadsbussar som få folk i att med livet som insatts gena över planen där bussar backar och kör...
Hoppas ni slipper det i Sthlm
Citat från: Tomas Fransson skrivet 02 juni 2010, 16:47:46 PM
Finns det något bakom terminalen som dra folk... I Gbg på Nils Ericsson Terminalen så är det ju Nordstan med spårvagns hållplats samt stadsbussar som få folk i att med livet som insatts gena över planen där bussar backar och kör...
Hoppas ni slipper det i Sthlm
Ja, Norstan är ju inte så lyckad i den aspekten, här tror jag dock det kommer att gå bra, det finns idag bara en uppgång från tunneln från pendeltåget som kommer upp till bussterminalen, så glasar man in redan från uppgången, ska det nog inte vara några sådana risker. Det finns ingen "naturlig" anledning att vandra runt på terminalområdet idag, då den ligger mellan järnvägen och en bilväg.
Citat från: virtual1 skrivet 02 juni 2010, 14:59:51 PM
Finns ingen tunnelbana i Jakobsberg!!!!
Nej men pendeltåg finns väl och dom har ju också spärrar.