Som vanligt en del fotofynd vid Norra Bantorget i Stockholm.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/5831.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/5832.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/5833.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/5834.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/5835.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/5836.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/5832.jpg)
Hm, 198 och 199 kom ju den ena till Ludvika och den andra till Avesta på Linjebuss tid, jag minns också att Avesta fick en Volvo Boggi Vanhool, -90, som man skulle ha på en Direkt tur man fått Avesta - Borlänge - Avesta, med två timmars uppehåll i Borlänge mitt i morgon rusningen c:a 06.30 - 08.30, jag ville att denna tur skulle hjälpa oss i Borlänge med morgon rusningen, men detta ville inte ledningen, det var för besvärligt att ge Avesta förarna linjekännedom ! Å andra sidan om Dalatrafik tjänat ett fordon, så hade ju Linjebuss förlorat inkommster !
-Nån som vet vilken Vanhool det var ?
Jag hittade den i SBH: Linjebuss 190 DXR 300 -81 Volvo B10M 65 förlängd Vanhool (Boggi).
Vad är historien bakom den udda loggan på Linjebuss 198?
Citat från: Ersa skrivet 22 maj 2010, 18:23:00 PM
Vad är historien bakom den udda loggan på Linjebuss 198?
Samma tanke slog mig när jag hittade bilden. Men någonstans har jag ett svagt minne av att Linjebuss ville byta sin logga mot något "modernare" men det blev folkstorm och man behöll den gamla. Många företag bytte logga vid den här tiden, t ex SJ (vilket skulle gällt också bussarna men så kom Swebus mellan).
Anm: Med folkstorm menas enligt kvällstidningarna att minst tre personer hör av sig till företaget med klagomål.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 maj 2010, 19:21:06 PM
Samma tanke slog mig när jag hittade bilden. Men någonstans har jag ett svagt minne av att Linjebuss ville byta sin logga mot något "modernare" men det blev folkstorm och man behöll den gamla. Många företag bytte logga vid den här tiden, t ex SJ (vilket skulle gällt också bussarna men så kom Swebus mellan).
Anm: Med folkstorm menas enligt kvällstidningarna att minst tre personer hör av sig till företaget med klagomål.
Är en enda person lika arg som dessa tre personer, så "rasar" denne. ;)