(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_7008_4971_U_100521.jpg)
Nyast och äldst. 4971 tillhörde Västerås och gick på 866 för någon vecka sedan, men har numera tydligen flyttats till Uppsala.
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_4975_U_100521.jpg)
Uppsalas reservbuss får numera ofta jobba på 899 till pendlarnas glädje. De mest bortskämda Uppsalapendlarna är fortfarande väldigt förtjusta i 49xx-vagnarnas bekväma stolar, vilket de mer än gärna berättar. Den brukar även ses på 835:an mellan Uppsala och Kalmar, både som ordinarie och förstärkning.
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_4976_Nr_100521a.jpg)
Västerås gamling rullar på.
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_4976_Nr_100521b.jpg)
Härligt bildsvep. :D
Överlever dessa ankomsten av Scaniorna?
Detta känns konstigt med tanke på att Både Volvo 9700 och Man Lions Coach avskaffas, fast de är fortfarande fullt funktionsdugliga.
Citat från: Cyklisten skrivet 22 maj 2010, 19:13:18 PM
Detta känns konstigt med tanke på att Både Volvo 9700 och Man Lions Coach avskaffas, fast de är fortfarande fullt funktionsdugliga.
Dessa sista tre 49xx-vagnar ska vara på väg bort, men det verkar ta tid och det går idag kvar som reserver tillsvidare. :D Anledningen till att 56xx-serien försvann innan är antagligen pga att de gick att utnyttja till något annat, i detta fall trafiken i Södermanland. Vidare gissar jag att MAN-vagnarna i 60xx-serien har högre driftskostnader än 49xx-vagnarna, varvid även dessa försvinner redan nu. 49xx-vagnarna är nog förhållandevis rätt billiga i drift trots några mil på mätaren, är betalda och avskrivna samt har inget andra liv inom Nobinakoncernen. Undantaget är 4977 då, som ju hittade till Värmland.