Eller snarare ett tappert försök av denne inte helt obekante Jönköpingsförare, som inte verkade överdrivet imponerad av placeringen av expansionskärlet i kombination med motorluckan på denna Neoplan.
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Hans_CT_100424.jpg)
Det är värre med servoolja på Säffle 5000, väldigt irriterande. Man får använda någon form av mjuk slang som går att böja.
Försöket till påpåfyllning försvårades också at att man är så där härligt irriterad då man hållit igång sedan 01:05.
Hemfärden 08:05 gick i hettans tecken. Värme fick portioneras ut i kupén med jämna mellarum till passagerarnas förtret varje gång mätaren gick in på det "röda".
Positivt var det att köra Neoplan. Det var länge sedan jag körde en sådan. Och jag måste säga att den har sina positiva sidor. Om man inte är allför långbent förare.
(http://hansfredriksson.se/bussnack/Bild%20063.jpg)
(http://hansfredriksson.se/bussnack/Bild%20064.jpg)
Citat från: Ersa skrivet 24 april 2010, 18:40:19 PM
Eller snarare ett tappert försök av denne inte helt obekante Jönköpingsförare, som inte verkade överdrivet imponerad av placeringen av expansionskärlet i kombination med motorluckan på denna Neoplan.
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Hans_CT_100424.jpg)
ska inte vattenkannan ha nya logan?
Citat från: the0fiskis skrivet 24 april 2010, 19:41:06 PM
ska inte vattenkannan ha nya logan?
Haha, nej så noga är det nog inte. Det finns faktiskt t.o.m gamla filtar och annat kul inom företaget med SJ Buss- samt SJ-loggan, men bara i personalutrymmen där inga resenärer har tillträde. Alltid kul med lite bevarad historia. :)
Tråden har delats av och den delen som kom att handla om natt-uttjänster, monotoni mm. återfinns på länken nedan.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=34661.msg254025#msg254025