Följande är ute på upphandling 2011-2017 (2020)
1. Lindesberg    15 bussar
2. Frövi                5 bussar
3. Fellingsbro       6 bussar
4. Kopparberg      4 bussar
5. Odensbacken 23 bussar
Odensbacken är Busslinks ända utpost i T län.
			
			
			
				Vore kul om Weidermans ville vara med och sloss om trafiken. Skulle bli en härlig syn om Weidermans fick Odensbacken och Söne behöll Norra trafikområdet.  8) De är ta mej sjutton de bästa operatörerna i länet.. Med Fräschaste bussarna. 
			
			
			
				Är det klart om det blir biogas eller inte i Lindesberg?
			
			
			
				4 bussar i Kopparberg, är det samtliga bussar i Kopparberg, eller finns det fler ? ???
			
			
			
				finns de verkligen bussar stationerade i frövi och fellingsbro?
			
			
			
				Citat från: bisquit skrivet 22 april 2010, 12:33:40 PM
Vore kul om Weidermans ville vara med och sloss om trafiken. Skulle bli en härlig syn om Weidermans fick Odensbacken och Söne behöll Norra trafikområdet.  8) De är ta mej sjutton de bästa operatörerna i länet.. Med Fräschaste bussarna. 
Är man inte tillräckligt stora?
			
 
			
			
				Citat från: 1896 skrivet 22 april 2010, 15:40:41 PM
4 bussar i Kopparberg, är det samtliga bussar i Kopparberg, eller finns det fler ? ???
Det brukar stå nån mer buss där också, det är väl antagligen till skolskjuts/beställning. 
Citat från: homer skrivet 22 april 2010, 20:17:27 PM
finns de verkligen bussar stationerade i frövi och fellingsbro?
Nej jag tror inte det. Inte vad jag vet i alla fall. 
			
 
			
			
				Citat från: bisquit skrivet 22 april 2010, 12:33:40 PM
Vore kul om Weidermans ville vara med och slåss om trafiken. ...  Med Fräschaste bussarna. 
Jag tycker även att VL-buss har väldigt fräscha bussar och de sköter sig exemplariskt så mer av dem skulle vara kul att se ännu mer i Örebro
			
 
			
			
				Citat från: bisquit skrivet 22 april 2010, 12:33:40 PM
Vore kul om Weidermans ville vara med och sloss om trafiken. Skulle bli en härlig syn om Weidermans fick Odensbacken och Söne behöll Norra trafikområdet.  8) De är ta mej sjutton de bästa operatörerna i länet.. Med Fräschaste bussarna. 
Rent egoistiskt hoppas jag Busslink tar tillbaka lite av trafiken de förlorat, Weidermans i all ära men nej ;-)
			
 
			
			
				Biogas kan det kanske bli i Lindesberg, en upphandling inom BKT Bergslagens kommunalteknik nyligen så var kravet biogas lastbilar inom Lindesbergs kommun. Så varför inte på buss sidan också.
/ Christer K
			
			
			
				Citat från: Christer K skrivet 05 maj 2010, 21:19:20 PM
Biogas kan det kanske bli i Lindesberg, en upphandling inom BKT Bergslagens kommunalteknik nyligen så var kravet biogas lastbilar inom Lindesbergs kommun. Så varför inte på buss sidan också.
/ Christer K
Jag har fått reda på att företagen ska lämna anbud på både dieselbussar och gasbussar, så dom har väl inte riktigt bestämt sig än
			
 
			
			
				Citat från: Magnus skrivet 05 maj 2010, 21:40:53 PM
Jag har fått reda på att företagen ska lämna anbud på både dieselbussar och gasbussar, så dom har väl inte riktigt bestämt sig än
Skulle skillnaden blir stor mellan alternativen, så är risken stor att man väljer diesel.
			
 
			
			
				Kopparberg är väl ett gammalt GDG distrikt, så då har väl Nobina revansch att utkräva där med. Det är väl Söne som har trafiken nu, fast 4 bussar/omlopp låter lite, måste ha varit mer trafik på GDG:s tid....  :D
			
			
			
				Samtliga paket ska prissättas både med diesel och gas. Sannolikt är skälet till detta att gasen kanske inte räcker till att driva samtliga fordon som ingår i upphandlingen, och i så fall kan länstrafiken "dra sig ur" med dieseldrift.
			
			
			
				Det är tydligen både Linjetrafik och skolskjutsar.  :)