Maken till att skina upp för en kamera så där har jag inte sett på länge.
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Katrineholms_Buss_XLP280_Stockholm_100411.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Katrineholms_Buss_XLP280_Stockholm_100411b.jpg)
:D personen i fösta bilden ser inklipt ut är han det?
Stomatolleende ;D
Trevligt Micke!!
Det ger ju genast en mycket mer representativ bild av företaget när personalen ser ut så här istället för att blänga eller ge fingret. Bara att hoppas att bussägaren läser här.
De har en rätt trevlig hemsida.
http://www.katrineholmsbuss.se/
Om man tittar under kontakt så känner man igen de båda ägarna på Bussmickes bild.
Man får onekligen ett gott intryck av såväl chaufförerna/ägarna på bilden som bussarna i sig!
En av de två små bussarna företaget har är HHN537, en Ford Transit.
Den nya bussen ser prydlig och fin ut ... Man ser tydligt vems bussen är varför krångla till det som en del gör??
Citat från: yngrot skrivet 12 april 2010, 20:33:09 PM
Den nya bussen ser prydlig och fin ut ... Man ser tydligt vems bussen är varför krångla till det som en del gör??
Den nya bussen är en av de bussar som Västanhede Trafik AB köpte för att köra FlyByCoach. Den blev övertalig när de drog sig ur samarbetet och stod ett tag avställd. Den äldre bussen XPO477 är före detta Flexbuss i Nybro. Båda bussarna har grundfärgerna kvar sedan tidigare ägare. Jag tycker att deras logga är mycket snygg.
En gammal bekant, XPO477!
Den är importerad från Tyskland år 2006 (tror den är av årsmodell 2000), gick först en sommar på projektet "Glasbrukslinjen", ett projekt som dock inte fortsatte.
Efter övertagandet av Dacke Trafik (Numera Dacke Buss) så började den gå som tågbuss mellan Emmaboda-Karlskrona samt en del på beställning. Det gjorde den fram till försäljningen.
Den har stor motor (V8 vill jag minnas) så den mullrar på rätt rejält! Dricker dock diesel därefter..
Citat från: Sundås skrivet 13 april 2010, 20:03:35 PM
En gammal bekant, XPO477!
Den är importerad från Tyskland år 2006 (tror den är av årsmodell 2000), gick först en sommar på projektet "Glasbrukslinjen", ett projekt som dock inte fortsatte.
Efter övertagandet av Dacke Trafik (Numera Dacke Buss) så började den gå som tågbuss mellan Emmaboda-Karlskrona samt en del på beställning. Det gjorde den fram till försäljningen.
Den har stor motor (V8 vill jag minnas) så den mullrar på rätt rejält! Dricker dock diesel därefter..
Du har rätt det är en 2000