(http://www.mrg1.de/images/2392.JPG)
(http://www.mrg1.de/images/2393.JPG)
(http://www.mrg1.de/images/2394.JPG)
(http://www.mrg1.de/images/2395.JPG)
Nästan repris på tidigare bilder ser det ut som. Att jaga nyombyggda H31:or var nog det som stod överst på agendan den här perioden. Fast tydligen endast två vagnar i trafik än ...
Hej.
Enormt roligt att se en gammal bekant.5612 har man rattat några gånger.
H31 var trevligare att köra än H33.
Synd att det inte finns någon H31 kvar i livet.
Toppen bilder.
Mvh Jan-Peter,fd Hornsberg
Citat från: Mr G skrivet 07 april 2010, 16:13:14 PM
Nästan repris på tidigare bilder ser det ut som. Att jaga nyombyggda H31:or var nog det som stod överst på agendan den här perioden. Fast tydligen endast två vagnar i trafik än ...
****
Nästan repris, men bara nästan. Mer H31, ger mer "Tackar&Bockar!" ;)
Hade nöjet att få köra H31 på 1970-talet, men aldrig på linje 48, som jag kan minnas, eftersom jag var placerad i Hornsberg, och senare Nyboda, samt en kortare tid i Söderhallen.
HJP
Fast vid den tidpunkten när bilderna är tagna är 48:an placerad just i Hornsberg. Rätt snart efter att dessa bilder hade tagits kommer H35:orna föras över till Söderhallen, och ett antal linjer byter hall också. Bl a 48:an som hänger med H35:orna till Söder, efter det inga H31:or på 48:an längre.