Hej! Här kommer lite bilder ifrån när jag åkte upp med 676 till Norrtälje ifrån Tekniska Högskolan på Långfredagen.
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/002-3.jpg)
Först en bild på den omtalade Busslink 3241, här vid Tekniska Högskolan. Idag såg jag den när den var på väg i motsatt riktning ungefär vid Söderhall, när jag var på väg hemåt igen.
Jag klev sedan på en Vega till Norrtälje. Bild finns ej, men jag är rätt hundra på att det var 5748 denna gång.
Vid Norrtälje:
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/003-2.jpg)
Halva min buss var fylld av babblande ungdomar som skulle resa iväg på läger eller liknande till Barnens Ö osv., för snart kom en av de nya Omnilinklederna som en 636:a.
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/004.jpg)
När en B9S åker iväg, så kommer en annan in. Busslink 6641 åker iväg som linje 620 mot Åkersberga via Riala och Dyvik, medan 6634 ankommer busstationen i vänsterkanten. Vilken linje den gick på kommer jag dock inte ihåg.
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/006-2.jpg)
En av de utrotningshotade flaggskeppen har just lämnat av passagerarna från en tur på Björkölinjen 636 och skall antagligen rulla iväg tillbaks till depån, i väntan på nya uppdrag. Bussen är Busslink 5420.
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/008-1.jpg)
Framtiden? Två omnilinkleder, Busslink 6035 och 6037, möter varandra på busstationen. Sedan tidigare har jag även Busslink 6039 på bild, fast då vid Tekniska Högskolan.
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/010-1.jpg)
Bättre bild på 6037.
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/009-2.jpg)
Avslutningsvis, en bild på Busslink 4602, en av de bussar som ofta utgör stadstrafiken i Norrtälje. Rätta mig om jag har fel, men är det inte systervagnarna 4601-4603 som är stadstrafiken? Denna skall iaf rulla iväg som 657 till Grind. Förutom denna, så finns 656 till Nordrona och 658 till Solbacka. 650, det linjenummer som samtliga av stadstrafiklinjerna gick under tidigare, är linjen som rullar till Vigelsjö, samt 651 som rullar upp till Vårgatan. Ibland har 651E dykt upp, bland annat i form av en blå Vega.
Jag planerar att återvända hit senare denna vecka. Om någon önskar bild på en särskild buss som kan gå att få på bild, så skriv en kommentar eller liknande i tråden.
Mvh
/Andreas
Citat från: Andreas skrivet 05 april 2010, 17:25:21 PM
Hej! Här kommer lite bilder ifrån när jag åkte upp med 676 till Norrtälje ifrån Tekniska Högskolan på Långfredagen.
Jag planerar att återvända hit senare denna vecka. Om någon önskar bild på en särskild buss som kan gå att få på bild, så skriv en kommentar eller liknande i tråden.
Mvh
/Andreas
Hej!
Det vore kul att få se några bilder på 677:an! Här är en länk till 677:ans tidtabell (http://sl.se/ficktid/vinter/v677.pdf)
Tack på förhand!
God Fortsättning - Calken
Citat från: calken skrivet 06 april 2010, 12:52:10 PM
Det vore kul att få se några bilder på 677:an!
(http://i525.photobucket.com/albums/cc337/Verspieder/Busslink_6385.jpg)
Citat från: calken skrivet 06 april 2010, 12:52:10 PM
Hej!
Det vore kul att få se några bilder på 677:an! Här är en länk till 677:ans tidtabell (http://sl.se/ficktid/vinter/v677.pdf)
Tack på förhand!
God Fortsättning - Calken
Tjena!
Tack, god fortsättning på dig med! Jag fick bilder på 677:an idag, dock bara vid Rimbo station. Jag lär säkert återvända till linjen någon annan gång. Jag skall se vad jag kan skrapa fram, jag var där en hel del idag om man säger så. ;D Det blev en riktig Roslagsrunda, det var helt underbart!
Varför är 3241 så omtalad för? Förvisso har den rullat i Örebro tidigare. Och är en av få "riktiga" Busslink bussar..
Kan bidra med en 677:a jag också.
(http://tommy.enefalk.se/bussar/reportage/2009/22jul/bild8.jpg)
(http://tommy.enefalk.se/bussar/reportage/2009/22jul/bild11.jpg)
(http://tommy.enefalk.se/bussar/reportage/2009/22jul/bild13.jpg)
Citat från: bisquit skrivet 06 april 2010, 18:29:07 PM
Varför är 3241 så omtalad för? Förvisso har den rullat i Örebro tidigare. Och är en av få "riktiga" Busslink bussar..
Har det inte att göra med att den går på övertid nu. Jag håller med dig, det är synd att de fina bussarna skall gå i graven snart, det är för j*vligt ur min egna synpunkt. :'( Dessutom är väl just 3241 den sista av dessa bussar åtminstone i SLs ägo, eller är det någon som vet mer? Busstypen verkar iaf vara oerhört sällsynt i åtminstone SLs trafik.
Apropå att de gamla fina bussarna försvinner, så fick jag idag möjlighet att åka med en av de nya Omnilinkledvagnarna på 639:an ifrån Rimbo till Tekniska Högskolan. Kan väl säga att jag inte klarade tjuten och vrålen från bussens led hela vägen, utan klev av vid Roslags Näsby och bytte till en ny buss, en normalgolvs-Säffle på 629:an. Gud, då fick jag verkligen vila öronen igen. Nej, idag tänkte jag nästan att jag hellre åker med mitt största hatobjekt B9Sarna i framtiden, än att jag åker en Omnilinkledvagn på en motorvägs-eller landsvägslinje, när det bara tjuter och låter så att man nära på får ont i öronen. Föraren babblade något iofs i mikrofonen, så det kan ha varit något han nämnde om bussen eller liknande, men det lät så jäkligt att man inte ens hörde vad han sade. Man hörde knappt heller när gruppen Wax låt "Building a bridge to your heart" gick igång med högsta volym vid Gillinge, det var bara trummaskinen som hördes någorlunda. Dessutom kände jag att den gled jättemycket över mittstrecket när vi åkte mellan Rimbo och Söderhall. Bussen var Busslink 6032, om någon undrar. Jag var nära att säga "j*kla förortsbuss" efteråt. :-\ Riktigt besviken på skitbussen. Hoppas verkligen som sagt att det finns såna som funkar bättre, dvs. som inte låter mer inuti än vad de gör utanpå.
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Busslink_3224_Rimbo_stn_2010.jpg)
Det är inte bara blå bussar som trafikerar 677:an. Här är en bild på en röd buss på en korttur mellan Norrtälje och Rimbo stn. En f.d. Örebrovagn. Även systervagnen 3223 rullar i Norrtäljetrakten.
Citat från: Andreas skrivet 05 april 2010, 17:25:21 PM
(http://i863.photobucket.com/albums/ab198/Ante_91/blablabla/006-2.jpg)
En av de utrotningshotade flaggskeppen har just lämnat av passagerarna från en tur på Björkölinjen 636 och skall antagligen rulla iväg tillbaks till depån, i väntan på nya uppdrag. Bussen är Busslink 5420.
Ja du hade nog tur när du fotade denna vagn. För sedan igår eller idag så står denna vagn uppställd bland andra avställda vagnar. Såg bland annat 5411,12,14,20 och några som jag inte han se nr på.
Citat från: Matte skrivet 06 april 2010, 19:44:21 PM
Ja du hade nog tur när du fotade denna vagn. För sedan igår eller idag så står denna vagn uppställd bland andra avställda vagnar. Såg bland annat 5411,12,14,20 och några som jag inte han se nr på.
Åh nej!!! :'( :'( Jag vet vad som står högst upp på min inköpslista: ett par väl fungerande öronproppar, till nästa gång jag behöver åka med en vrålande Omnilink i 60XX-serien. Hoppas Säfflevagnarna får det fint i busshimlen, för det är väl tyvärr där de kan tänkas hamna.
Tack för alla bilder på 677:an!
God Fortsättning - Calken
har kört 3241 i 3 dagar i veckan nu och det är väl inte så märkvärdigt med den. Som e flesta bussar. ganska pigg för sin ålder.
har iofs hellre den än Omni plast.
(http://disparat.com/magnus/buss/DSC_4554.jpg)
Vi hade även 2181 en dag också. som är mer svårkörd på småvägarna led ledvagnen
(http://disparat.com/magnus/buss/DSC_4466.jpg)
Citat från: Magnus_J skrivet 10 april 2010, 15:18:14 PM
har kört 3241 i 3 dagar i veckan nu och det är väl inte så märkvärdigt med den. Som e flesta bussar. ganska pigg för sin ålder.
har iofs hellre den än Omni plast.
(http://disparat.com/magnus/buss/DSC_4554.jpg)
Vi hade även 2181 en dag också. som är mer svårkörd på småvägarna led ledvagnen
(http://disparat.com/magnus/buss/DSC_4466.jpg)
Fina bilder på trevliga bussar, det tackar man för! :) Jag håller med dig att 3241 gärna kan få rulla vidare och för min del får gärna Omnilinkarna sluta sin fortsatta karriär i förorterna eller liknande.
Omnilink finns ju redan i förorterna :D. Hela SL ska vara Omnilink, Då är jag nöjd. Kör hellre en Tyst Omnilink än en bullrande Volvo med mitt eller sidomotor.
Men Jim, stopp o belägg, tomteskägg! :o Jag har berättat om händelsen tidigare på forumet och det var när jag åkte med Omnilinkleden Busslink 6032 på linje 639 mellan Rimbo och Roslags-Näsby. Att förare som exempelvis dig kan tycka att det är skönt att få köra lite nytt till och från, det förstår jag mycket väl. Men när jag skulle åka med bussen, så fann jag bara plats precis bakom leden. Jag kan säga dig, att jag hörde ingenting på en kort stund efteråt, det bara tjöt och lät i hela bussen, ifrån leden, som om det inte fanns något där, utan att det bara var ett tomt luftrum mellan de två delarna av bussen. Jag upplevde det nästan som att det lät lika mycket i bussen från trafiken utanför, som om man skulle stå o vänta på den ute på vägen. Ledsen att behöva säga detta, men om alla bussarna är precis likadana, så är de lite av en besvikelse. :(
Citat från: Jim skrivet 10 april 2010, 16:30:27 PM
Hela SL ska vara Omnilink, Då är jag nöjd. Kör hellre en Tyst Omnilink än en bullrande Volvo med mitt eller sidomotor.
Nja, ska det vara lågentré så är det trevligare med en boggi-8500a, B12 med I-shift som undertecknad umgicks med under fredagskvällen 8) Snacka om dragvillig buss :-* ;)
Citat från: Andreas skrivet 10 april 2010, 20:37:33 PM
Men Jim, stopp o belägg, tomteskägg! :o Jag har berättat om händelsen tidigare på forumet och det var när jag åkte med Omnilinkleden Busslink 6032 på linje 639 mellan Rimbo och Roslags-Näsby. Att förare som exempelvis dig kan tycka att det är skönt att få köra lite nytt till och från, det förstår jag mycket väl. Men när jag skulle åka med bussen, så fann jag bara plats precis bakom leden. Jag kan säga dig, att jag hörde ingenting på en kort stund efteråt, det bara tjöt och lät i hela bussen, ifrån leden, som om det inte fanns något där, utan att det bara var ett tomt luftrum mellan de två delarna av bussen. Jag upplevde det nästan som att det lät lika mycket i bussen från trafiken utanför, som om man skulle stå o vänta på den ute på vägen. Ledsen att behöva säga detta, men om alla bussarna är precis likadana, så är de lite av en besvikelse. :(
Om den lät så mycket så var det bara ett måndagsexemplar. Då är ju t.o.m Omnicity bättre tätade, och det tvivlar jag på. Vissa vagnar har sämre isolering. Har ex åkt vissa B9S där vissa är dåligt isolerade och vissa är jätte bra, allt handlar om regional eller normal standard eller vad det kan tänkas heta. Jag kör hellre än gammal Scania höggolvsled än en ny lågentre Scania. Scanias nyaste motor är faktist tystare än Volvos helikopter motor. Vet flera förare som är glada att slippa Volvo med mittmotor mot Scania bakmotor, och det är att hörseln fortfarande är kvar efter dagens pass. Vet en förare som startar bussen, sen stänger han av den för att starta igen, varför frågade jag han. Svaret blev att han trodde motorn var av för det var så tyst fram.
Citat från: Fredde_J skrivet 10 april 2010, 20:57:53 PM
Nja, ska det vara lågentré så är det trevligare med en boggi-8500a, B12 med I-shift som undertecknad umgicks med under fredagskvällen 8) Snacka om dragvillig buss :-* ;)
Dom har jag inte åkt. Men dom Erret kallar Fjollor har jag åkt, dom gillar jag inte.
Citat från: Jim skrivet 10 april 2010, 21:03:51 PM
Dom har jag inte åkt. Men dom Erret kallar Fjollor har jag åkt, dom gillar jag inte.
Okej. Dessa är helt annorlunda att åka och köra. Går lika stabilt på vägen som en normalgolvad buss, samt I-shiftens växlingar som gör resan ännu komfortablare än om den hade haft en vanlig ZF.
Citat från: Fredde_J skrivet 10 april 2010, 21:08:28 PM
Okej. Dessa är helt annorlunda att åka och köra. Går lika stabilt på vägen som en normalgolvad buss, samt I-shiftens växlingar som gör resan ännu komfortablare än om den hade haft en vanlig ZF.
Kanske skulle ta å åka en sån nån dag. Gäller bara hitta nån förare som kör bra :P, Du kanske är frivillig Fredde? ;D
Citat från: Jim skrivet 10 april 2010, 21:12:54 PM
Kanske skulle ta å åka en sån nån dag. Gäller bara hitta nån förare som kör bra :P, Du kanske är frivillig Fredde? ;D
Det gör du säkerligen ;) Jag kör knappast dagligen, och vagnarna rullar på yttergarage, så det är en svår kombination... :P
Citat från: Fredde_J skrivet 10 april 2010, 21:59:35 PM
Det gör du säkerligen ;) Jag kör knappast dagligen, och vagnarna rullar på yttergarage, så det är en svår kombination... :P
Aha. Men det var värt försöket iallafall ;D
Citat från: Jim skrivet 10 april 2010, 22:05:58 PM
Aha. Men det var värt försöket iallafall ;D
Absolut! 8)
Citat från: Jim skrivet 10 april 2010, 21:03:02 PM
Om den lät så mycket så var det bara ett måndagsexemplar. Då är ju t.o.m Omnicity bättre tätade, och det tvivlar jag på. Vissa vagnar har sämre isolering. Har ex åkt vissa B9S där vissa är dåligt isolerade och vissa är jätte bra, allt handlar om regional eller normal standard eller vad det kan tänkas heta. Jag kör hellre än gammal Scania höggolvsled än en ny lågentre Scania. Scanias nyaste motor är faktist tystare än Volvos helikopter motor. Vet flera förare som är glada att slippa Volvo med mittmotor mot Scania bakmotor, och det är att hörseln fortfarande är kvar efter dagens pass. Vet en förare som startar bussen, sen stänger han av den för att starta igen, varför frågade jag han. Svaret blev att han trodde motorn var av för det var så tyst fram.
Inte alls meningen att låta irriterad eller nåt sånt. :) Det var det jag misstänkte också, att det var något speciellt med denna vagn. Jag har exempelvis åkt Scania Omnilink II i många andra sammanhang och då har de fyllt många förväntningar. Du som förare vet säkert bättre hur bussarna i allmänhet fungerar, men det gör inte jag som passagerare som åkt med dem en gång på landsbygdsvägar och motorväg. Jag måste säga att de för övrigt är snygga bussar och att jag är övertygad om att det blir en behagligare resa nästa gång, iaf när det gäller ljudnivån i bussen. ;)
Citat från: Jim skrivet 10 april 2010, 21:03:02 PM
Om den lät så mycket så var det bara ett måndagsexemplar. Då är ju t.o.m Omnicity bättre tätade, och det tvivlar jag på. Vissa vagnar har sämre isolering. Har ex åkt vissa B9S där vissa är dåligt isolerade och vissa är jätte bra, allt handlar om regional eller normal standard eller vad det kan tänkas heta. Jag kör hellre än gammal Scania höggolvsled än en ny lågentre Scania. Scanias nyaste motor är faktist tystare än Volvos helikopter motor. Vet flera förare som är glada att slippa Volvo med mittmotor mot Scania bakmotor, och det är att hörseln fortfarande är kvar efter dagens pass. Vet en förare som startar bussen, sen stänger han av den för att starta igen, varför frågade jag han. Svaret blev att han trodde motorn var av för det var så tyst fram.
Det stämmer mycket riktigt att raden/raderna precis bakom leden låter väldigt mycket i de nyare OmniLink, jag vågar tom säga att det låter mer än att sitta raden bakom/brevid/framför B9S motor. Anledning till detta är att Scania (eller snarare beställaren, SL) har slutat med att beställa det tyget som täcker hela bälgen. Tygtäcket har agerat som ett väldigt bra ljudisoleringsmaterial speciellt när man kommer upp i 50km/h eller högre men nu har man troligen tappat användningen för det eftersom Hübner (de som gör leden/bälgen/karusellen vad man nu vill kalla den) har lyckats få till dubbla lager med bälg på taket på Omnis led (och även på Volvos stadsbussar) så att alla kablar går mellan dessa två lager. På Omnicityvagnar och de första OmniLinkvagnar (t.ex. Busslink 49XX, 66XX mfl) saknas det inre lager bälgen på taket utan där är det bara galler som hänger ner från ytterlagret, så där har detta tygtäcke agerat som skydd så att ingen skadar sig ifall någon skulle få för sig att hitta grepp på laket vid karusellen. Det rör sig alltså inte om måndagsexemplar utan snarare konstruktionsfel/beställarens fel.
//Bussjöns
Citat från: Andreas skrivet 10 april 2010, 22:47:09 PM
Inte alls meningen att låta irriterad eller nåt sånt. :) Det var det jag misstänkte också, att det var något speciellt med denna vagn. Jag har exempelvis åkt Scania Omnilink II i många andra sammanhang och då har de fyllt många förväntningar. Du som förare vet säkert bättre hur bussarna i allmänhet fungerar, men det gör inte jag som passagerare som åkt med dem en gång på landsbygdsvägar och motorväg. Jag måste säga att de för övrigt är snygga bussar och att jag är övertygad om att det blir en behagligare resa nästa gång, iaf när det gäller ljudnivån i bussen. ;)
Det är lugnt. Forumet är till för att diskutera olika saker. Haha, Ta nån plats som är lite behagligare då :D hah ;) :-*
Citat från: Jim skrivet 11 april 2010, 00:10:13 AM
Det är lugnt. Forumet är till för att diskutera olika saker. Haha, Ta nån plats som är lite behagligare då :D hah ;) :-*
Hehe! ;D Jag tror att jag får åka bussarna en hel del gånger framöver och testa mig fram lite. Många turer lär det bli, men det får det vara värt isf. ;)
Citat från: Andreas skrivet 06 april 2010, 19:31:04 PM
Dessutom är väl just 3241 den sista av dessa bussar åtminstone i SLs ägo, eller är det någon som vet mer? Busstypen verkar iaf vara oerhört sällsynt i åtminstone SLs trafik.
3241 är the one and only! Eller nästan i alla fall. PTS har haft likadana (eller var det bara en) fast med annan inredning.
Citat från: Andreas skrivet 06 april 2010, 19:31:04 PM
...så fick jag idag möjlighet att åka med en av de nya Omnilinkledvagnarna på 639:an ifrån Rimbo till Tekniska Högskolan. Kan väl säga att jag inte klarade tjuten och vrålen från bussens led hela vägen
....
Nej, idag tänkte jag nästan att jag hellre åker med mitt största hatobjekt B9Sarna i framtiden
Stor skillnad på att köra och vara passagerare uppenbarligen!
Efter en arbetsdag i en B9S är man lomhörd en lång stund efter att man avslutat sitt arbetspass. Det var därför idag en stor lättnad att få den B9S jag fick i början på mitt arbetspass utbytt mot en OmniLink. Tyst och fint i manövervagnen ända tills man kommer ut på motorvägen och skrämmer upp den polska plastbussen i 80-90 km/h. Helt galet vindbrus och pipande i dörren i de farterna. Ska det vara så på en buss som gått 270 mil? Jaja, kör man 607'an så är det bara några kilometer det handlar om och då må det vara hänt...
/J
Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 april 2010, 01:28:53 AM
Stor skillnad på att köra och vara passagerare uppenbarligen!
Efter en arbetsdag i en B9S är man lomhörd en lång stund efter att man avslutat sitt arbetspass. Det var därför idag en stor lättnad att få den B9S jag fick i början på mitt arbetspass utbytt mot en OmniLink. Tyst och fint i manövervagnen ända tills man kommer ut på motorvägen och skrämmer upp den polska plastbussen i 80-90 km/h. Helt galet vindbrus och pipande i dörren i de farterna. Ska det vara så på en buss som gått 270 mil? Jaja, kör man 607'an så är det bara några kilometer det handlar om och då må det vara hänt...
Tänk om det bara blir blåa OmniLink på 676 från och med nästa trafikstart! :-X
Citat från: Ersa skrivet 11 april 2010, 01:45:20 AM
Tänk om det bara blir blåa OmniLink på 676 från och med nästa trafikstart! :-X
Du, skräms inte så där va! ::) ;) Mardröm, säger jag bara. Mardröm... :P
beror väl på hur det går i upphandlingen.
Norrtäljes Vegor är sköna att åka i jämfört med andra nämnda vagnar.
ett tag gick ju gamla 4913 i Norr och den var ibland och förstärkte på 676.. DET var nog ingen höjdare.
Citat från: Magnus_J skrivet 11 april 2010, 05:56:06 AM
ett tag gick ju gamla 4913 i Norr och den var ibland och förstärkte på 676.. DET var nog ingen höjdare.
(http://i995.photobucket.com/albums/af72/stromblad/Busslink_4913_Grisslehamn_090918-1.jpg)
Knappast sämre än vilken B9S (eller B10MA för den delen) som helst i förortsutförande! Å den tog sig längre än till Norrtälje utan problem :)
Jag har för mig jag egentligen fick en H23F på den här turen, och då är det ingen skillnad för resenären. Att 4913 skulle gått speciellt illa kan jag inte minnas (lite ryckig i växellådan när man bromsade var den).
/J
Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 april 2010, 09:57:13 AM
(http://i995.photobucket.com/albums/af72/stromblad/Busslink_4913_Grisslehamn_090918-1.jpg)
Knappast sämre än vilken B9S (eller B10MA för den delen) som helst i förortsutförande! Å den tog sig längre än till Norrtälje utan problem :)
Jag har för mig jag egentligen fick en H23F på den här turen, och då är det ingen skillnad för resenären. Att 4913 skulle gått speciellt illa kan jag inte minnas (lite ryckig i växellådan när man bromsade var den).
/J
Och jag åkte ju tillsammans med min klass i en av dem (minns ej vilken ur serien 4912-4914 det var), när vi hade hyrt en av bussarna från Barnens Ö till Tekniska Högskolan. Den gick som ett spjut. :)
Citat från: Ersa skrivet 11 april 2010, 01:45:20 AM
Tänk om det bara blir blåa OmniLink på 676 från och med nästa trafikstart! :-X
Kom ju på det efteråt... Mardrömmen har ju redan besannats, förvisso inte med blåa Omnilinkledvagnar än så länge, men däremot med de röda. Jag lyckades exempelvis fånga 6037 på bild senast jag var i Norrtälje, då den just hade rullat på linjen från Sthlm till Norrtis. :-\
Citat från: Andreas skrivet 11 april 2010, 20:03:15 PM
Och jag åkte ju tillsammans med min klass i en av dem (minns ej vilken ur serien 4912-4914 det var), när vi hade hyrt en av bussarna från Barnens Ö till Tekniska Högskolan. Den gick som ett spjut. :)
Jo dessa Scania CN113ALB är 100 gånger piggare än B10MA, förutsatt att det är rätt motor i.
Citat från: Ersa skrivet 11 april 2010, 01:45:20 AM
Tänk om det bara blir blåa OmniLink på 676 från och med nästa trafikstart! :-X
Omnilink boggi är väll inga problem med, men om det är ledvagn så är det värre.
Jag har nu i 2 dagar försökt titta på Andreas bilder men ser bara en liten ruta om att Photobucket tycker att bandbredden är förbrukad, och jag är ganska nyfiken på att få se bilderna.
Finns hopp om att det lättar om ett tag?
Behöver Andreas överväga att lägga bilderna på annat ställe?
Blir det fler referenser till Photobucket om de som svarar här i Bussnack citerar Andreas bilder i svarsinläggen? (dvs. bör vi undvika att citera själva bilderna?)
Man kan öppna plånboken lite så får man bättre villkor
Citat från: Bussmicke skrivet 14 april 2010, 01:53:35 AM
Man kan öppna plånboken lite så får man bättre villkor
Det kan jag göra, men jag kommer att få upp bilderna här snart iaf. Jag skall uppdatera nu i helgen, för idag, imorrn eller på fredag hinner jag tyvärr inte, då det ligger en massa andra saker i schemat, så för tillfället är det fullbokat.