http://sydsvenskan.se/sverige/article642409/Singaporianer-vill-kora-pagatag.html
			
			
			
				
Det svänger snabbt här må jag säga. Det är väl bara typ 2-3 veckor sedan som det istället talades om att Arriva var intresserat av att köpa upp Keolis... on nu är man tydligen till salu själva istället. Tja...  ::)
			
			
			
				DSB First, som är större på det svenska järnvägsnätet än vad SJ är. 
Jag gillar när journalisterna lägger ned lite möda på faktakoll. Det har inte denne journalist gjort precis. 
			
			
			
				Citat från: Nico skrivet 31 mars 2010, 18:50:13 PM
Det svänger snabbt här må jag säga. Det är väl bara typ 2-3 veckor sedan som det istället talades om att Arriva var intresserat av att köpa upp Keolis... on nu är man tydligen till salu själva istället. Tja...  ::)
"Får vi inte köpa Keolis, då skiter vi i det här och säljer hela rasket!";D
			
 
			
			
				Citat från: Ersa skrivet 31 mars 2010, 23:57:20 PM
"Får vi inte köpa Keolis, då skiter vi i det här och säljer hela rasket!"
;D
Finns andra mindre aktörer som gjort så...
			
 
			
			
				Citat från: Jo skrivet 31 mars 2010, 18:32:22 PM
http://sydsvenskan.se/sverige/article642409/Singaporianer-vill-kora-pagatag.html
tydligen kör Arriva buss i Uppsala, spännande!
			
 
			
			
				Citat från: virtual1 skrivet 02 april 2010, 09:57:26 AM
tydligen kör Arriva buss i Uppsala, spännande!
Tja, lite rätt är det för linje 574 går in i Uppsala län  :)
			
 
			
			
				Citat från: virtual1 skrivet 02 april 2010, 09:57:26 AM
tydligen kör Arriva buss i Uppsala, spännande!
Exakt var läns- och kommungränser går långt långt uppe i landskapet Uppland är väl lite främmande för sydsvenskar. Vilken sida av länsgränsen som Märsta, Sigtuna och Arlanda ligger på är nog knappast någon högprioriterad kunskap. Alla har vi våra egna perspektiv, och allt norr om Kista är nog samma sak som det diffusa begreppet "Norrland" för vissa av dem. Precis som när de seriösa Umeåtidningarna på fullt allvar skriver att Gävle ligger i 
"Södra Sverige"! ;)
			
 
			
			
				Citat från: HB skrivet 02 april 2010, 10:11:22 AM
Tja, lite rätt är det för linje 574 går in i Uppsala län  :)
Öh, linje 574 heter väl sen ett bra tag sen 848 samt att den körs av KR-trafik som inte har ett dugg med Arriva att göra va?
			
 
			
			
				Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 april 2010, 18:06:45 PM
KR?
574 Märsta-Odensala-Husby Långhundra...
Haha, nu tänkte jag ju på VL:s f.d. 574 som gick till Uppsala...
			
 
			
			
				Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 april 2010, 20:41:51 PM
Men där har väl Arriva aldrig funnits :-)
Deras nordligaste utpost är Märsta.
Nej, det var ju det jag menade, det var därför jag tyckte det verkade underligt =) - tänkte aldrig på att SL:s 574 gick in i UL:s trafikområde :-)
			
 
			
			
				AHA Stockholm ligger bara 16-18 mil från Norra Sverige o Norrland ???
N inte riktigt men så ligger ju Gävle i södra Sverige! Även om ett begrepp för "Norrland" är allt norr nedre Dalälven, så ligger Gävle i södra Sverige!  Mittpunkten ligger i Hälsingland eller Medelpad - hur man nu vill räkna på det. Men garanterat norr om Gävle, så det är södra Sverige, snabbt mätt så fågelvägen skiljer det, sett från Gävle till Malmö jmf Gävle till
 Luleå bara några mil. Sen är det ytterligare 6-8 bara till Torneå o sen resten av Sverige.
<ps Visste ni att Skellefte kommun är större än Malmöhus län?>
			
			
			
				Har läst några andra sejter. Alltså Arriva lär ha förhandlat om att Deutsche Bahn skulle ta över. Vi skall då komma ihåg att Arriva i många länder är stora på bemanna och köra järnvägstransporter. Kanske är det detta det handlar om. Skulle nu DB ta över så får väl Schenker fortsätta köra bussarna. Kanske det inte är så stor skillnad.