Någon efterlyste interiörbilder från Veolias bussar i Borås och här kommer tre stycken:
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100308/Bild1858.jpg)
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100308/Bild1859.jpg)
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100308/Bild1860.jpg)
Tack till Croonhielm (http://www.omnibuss.se/forum/index.php?action=profile;u=1523) för hjälpen med att upplåta bussen för fotografering!
Tack för det. Ser ju riktigt trevliga ut. Är det fasta eller fällbara stolar?
Fint, Kanske ngn kan fixa på en 8700 också? Ser riktigt fint ut!
Citat från: Johan B skrivet 11 mars 2010, 08:26:32 AM
Tack för det. Ser ju riktigt trevliga ut. Är det fasta eller fällbara stolar?
fasta stolar med 3 punktsbälten...
Citat från: Buslovers92 skrivet 11 mars 2010, 12:06:36 PM
Fint, Kanske ngn kan fixa på en 8700 också? Ser riktigt fint ut!
Någon 8700 har jag inte varit inne i ännu, men Ditt önskemål är noterat. Istället kan jag bjuda på kvällsbilder från en 8500:
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100311/Bild1868.jpg)
Vanlig innerbelysning.(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100311/Veolia3756.jpg)
"Nattbelysning".(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100311/Bild1866.jpg)
Skylt som visar nästa hållplats invändigt. Ej i bruk än.
Den gröna lyser ju inte upp ett dugg fattar inte hur Säffle tänkt när de valt sådan "nattbelysning" för övrigt lyser det lite väl starkt om lysrören även om man väljer läget där inte alla rören tänds...
Citat från: yngrot skrivet 14 mars 2010, 22:24:14 PM
Den gröna lyser ju inte upp ett dugg fattar inte hur Säffle tänkt när de valt sådan "nattbelysning" för övrigt lyser det lite väl starkt om lysrören även om man väljer läget där inte alla rören tänds...
Vad jag aldrig förstått med 8500 är varför man inte kan ha läslamporna tända hela tiden. Ett s*ns ofog att de ska slockna efter 30 minuter. Och discoteket man måste leka för att få dem att lysa i 30 minuter.
Citat från: yngrot skrivet 14 mars 2010, 22:24:14 PM
Den gröna lyser ju inte upp ett dugg fattar inte hur Säffle tänkt när de valt sådan "nattbelysning" för övrigt lyser det lite väl starkt om lysrören även om man väljer läget där inte alla rören tänds...
Det är beställarens val om de vill ha denna "grönt sken" eller traditionella glödlampor vid ände av varje lysrör (som på äldre bussar). I Stockholm är t.ex. de flesta B9S från 2005 med denna grönt sken medan nyare B9S (2008-2009) har glödlampor.
//Bussjöns
Citat från: Svemicke skrivet 15 mars 2010, 01:41:22 AM
Vad jag aldrig förstått med 8500 är varför man inte kan ha läslamporna tända hela tiden. Ett s*ns ofog att de ska slockna efter 30 minuter. Och discoteket man måste leka för att få dem att lysa i 30 minuter.
I dom vi hade i Örebro gick det att ha dom tända hela tiden. Jag körde ofta så på kvällarna, med nattbelysning och tända läslampor. 30-minutersläget är väl ett "städläge", det ska finnas fler.
Citat från: buskörare skrivet 15 mars 2010, 13:26:14 PM
I dom vi hade i Örebro gick det att ha dom tända hela tiden. Jag körde ofta så på kvällarna, med nattbelysning och tända läslampor. 30-minutersläget är väl ett "städläge", det ska finnas fler.
Hur kommer man åt dem då?