Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Svemicke skrivet 11 mars 2010, 04:08:20 AM

Titel: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: Svemicke skrivet 11 mars 2010, 04:08:20 AM
Någon efterlyste interiörbilder från Veolias bussar i Borås och här kommer tre stycken:

(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100308/Bild1858.jpg)

(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100308/Bild1859.jpg)

(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100308/Bild1860.jpg)

Tack till Croonhielm (http://www.omnibuss.se/forum/index.php?action=profile;u=1523) för hjälpen med att upplåta bussen för fotografering!
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: Johan B skrivet 11 mars 2010, 08:26:32 AM
Tack för det. Ser ju riktigt trevliga ut. Är det fasta eller fällbara stolar?
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: hisen12 skrivet 11 mars 2010, 12:06:36 PM
Fint, Kanske ngn kan fixa på en 8700 också? Ser riktigt fint ut!
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: yngrot skrivet 11 mars 2010, 19:42:53 PM
Citat från: Johan B skrivet 11 mars 2010, 08:26:32 AM
Tack för det. Ser ju riktigt trevliga ut. Är det fasta eller fällbara stolar?


fasta stolar med 3 punktsbälten...
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: Svemicke skrivet 12 mars 2010, 01:37:01 AM
Citat från: Buslovers92 skrivet 11 mars 2010, 12:06:36 PM
Fint, Kanske ngn kan fixa på en 8700 också? Ser riktigt fint ut!

Någon 8700 har jag inte varit inne i ännu, men Ditt önskemål är noterat. Istället kan jag bjuda på kvällsbilder från en 8500:

(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100311/Bild1868.jpg)
Vanlig innerbelysning.

(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100311/Veolia3756.jpg)
"Nattbelysning".

(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/20100311/Bild1866.jpg)
Skylt som visar nästa hållplats invändigt. Ej i bruk än.
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: yngrot skrivet 14 mars 2010, 22:24:14 PM
Den gröna lyser ju inte upp ett dugg fattar inte hur Säffle tänkt när de valt sådan "nattbelysning" för övrigt lyser det lite väl starkt om lysrören även om man väljer läget där inte alla rören tänds...
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: Svemicke skrivet 15 mars 2010, 01:41:22 AM
Citat från: yngrot skrivet 14 mars 2010, 22:24:14 PM
Den gröna lyser ju inte upp ett dugg fattar inte hur Säffle tänkt när de valt sådan "nattbelysning" för övrigt lyser det lite väl starkt om lysrören även om man väljer läget där inte alla rören tänds...

Vad jag aldrig förstått med 8500 är varför man inte kan ha läslamporna tända hela tiden. Ett s*ns ofog att de ska slockna efter 30 minuter. Och discoteket man måste leka för att få dem att lysa i 30 minuter.
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: bussjöns skrivet 15 mars 2010, 07:37:10 AM
Citat från: yngrot skrivet 14 mars 2010, 22:24:14 PM
Den gröna lyser ju inte upp ett dugg fattar inte hur Säffle tänkt när de valt sådan "nattbelysning" för övrigt lyser det lite väl starkt om lysrören även om man väljer läget där inte alla rören tänds...

Det är beställarens val om de vill ha denna "grönt sken" eller traditionella glödlampor vid ände av varje lysrör (som på äldre bussar). I Stockholm är t.ex. de flesta B9S från 2005 med denna grönt sken medan nyare B9S (2008-2009) har glödlampor.

//Bussjöns
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: buskörare skrivet 15 mars 2010, 13:26:14 PM
Citat från: Svemicke skrivet 15 mars 2010, 01:41:22 AM
Vad jag aldrig förstått med 8500 är varför man inte kan ha läslamporna tända hela tiden. Ett s*ns ofog att de ska slockna efter 30 minuter. Och discoteket man måste leka för att få dem att lysa i 30 minuter.

I dom vi hade i Örebro gick det att ha dom tända hela tiden. Jag körde ofta så på kvällarna, med nattbelysning och tända läslampor. 30-minutersläget är väl ett "städläge", det ska finnas fler.
Titel: SV: Veolia Borås interiör [bilder]
Skrivet av: Svemicke skrivet 15 mars 2010, 15:03:16 PM
Citat från: buskörare skrivet 15 mars 2010, 13:26:14 PM
I dom vi hade i Örebro gick det att ha dom tända hela tiden. Jag körde ofta så på kvällarna, med nattbelysning och tända läslampor. 30-minutersläget är väl ett "städläge", det ska finnas fler.

Hur kommer man åt dem då?