En Hino som skall tjänstgöra i Norge. Hino blev uppskattad också i vårt västra grannland.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/4623.jpg)
Landvetter buss var också generalagent för finska Heinola Karossi. De hade ett antal sådana bussar i sin egen trafik, bland annat linjetrafiken till och från Landvetter flygplats (alltså inte flygbussarna). Det kändes som att åka i en gammal brödbil, där någon satt in stolar.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/4624.jpg)
Ännu en Iveco. Jag har inga uppgifter om vidare öden.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/4625.jpg)
Claes Nyberg Bil AB i Jönköping försökte lansera holländska Berkhof stort i Sverige nu sedan de tagit över generalagenturen efter Bengt Johansson i Skara (Bengts Resetjänst). Draghjälp fick de av att denna modell utsetts till Coach of the year i Kortrijk 1987. Bussen kom sedan till Eidelbrekts Busstrafik i Tranås och sedan Smålandsbussen och deras dotterbolag Vadstena Buss.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/4626.jpg)
En mindre Berkhof visades också. Denna kom först till Mörrums Buss och sedan till Omnibuslinjen Habo-Hjo och Gustavssons i Mullsjö för att avsluta som Swebus 1370.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/4627.jpg)
van Hool sålde mycket i Sverige på den här tiden och vi börjar därför med en sådan på B9M. Den har haft flera ägare men i drygt 17 år tillhörde den Ombergs Buss i Ödeshög.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/4628.jpg)
Hej
Vart tog Hino bussarna ivägen som fanns på Uppsala på slutet av 90 - talet?
Och det är någon som vet var de kom i från?
mvh Stefan P