Inv Nr Regnr Årsmod Dörr
4552 FWD262 1994 1-1-1-0
6954 ANJ952 1996 1-2-1-0
6957 ANK732 1996 1-2-1-0
6968 ANP542 1996 1-2-1-0
Hur länge till får de rulla månne....?
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Busslink_4551_Hogdalen_2010.jpg)
Tack för listan över kvarvarande CN113 led i Söderort.
Är inte även 4551 kvar i Söderort? Denna bild tog jag för bara några veckor sedan.
Citat från: Kvarne skrivet 05 mars 2010, 18:53:49 PM
Inv Nr Regnr Årsmod Dörr
4552 FWD262 1994 1-1-1-0
6954 ANJ952 1996 1-2-1-0
6957 ANK732 1996 1-2-1-0
6968 ANP542 1996 1-2-1-0
Hur länge till får de rulla månne....?
Tills det nya avtalet börjar att gälla gissar jag.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 05 mars 2010, 19:02:12 PM
Tack för listan över kvarvarande CN113 led i Söderort.
Är inte även 4551 kvar i Söderort? Denna bild tog jag för bara några veckor sedan.
Enligt en tidigare tråd skrev Kvarne att den vagnen fått ett hål i motorblocket. Så om den finns kvar idag vet jag inte.
Citat från: Jim skrivet 05 mars 2010, 21:23:42 PM
Enligt en tidigare tråd skrev Kvarne att den vagnen fått ett hål i motorblocket. Så om den finns kvar idag vet jag inte.
Nope....till Skrot....ersatt av 3255 från Handen....
Tack för uppgifterna.
Citat från: M224 skrivet 05 mars 2010, 21:03:16 PM
Tills det nya avtalet börjar att gälla gissar jag.
Om ens det. SL har ju "lovat" att det inte ska vara något annat än låggolvare efter årskiftet i trafik. Troligen kommer man väl därför satsa på att införa låggolv som krav på linjerna till hösttidtabellen. Särskilt om det som i Söderort rör sig om så få vagnar. Däremot kan man ju förstås kanske få ha kvar några som teknisk reserv eller i händelse av oplanerade trafikförändringar. Det hela kan ju tyckas kontroproduktivt, men staden har som mål att Stockholm skall vara världens mest tillgänliga stad 2010 och även riksdagsbeslutet om tillgänglighet har 2010 som tidsgräns. Mer politik än rationalitet med andra ord....
Citat från: Omnilasse skrivet 06 mars 2010, 10:16:20 AM
Om ens det. SL har ju "lovat" att det inte ska vara något annat än låggolvare efter årskiftet i trafik. Troligen kommer man väl därför satsa på att införa låggolv som krav på linjerna till hösttidtabellen. Särskilt om det som i Söderort rör sig om så få vagnar. Däremot kan man ju förstås kanske få ha kvar några som teknisk reserv eller i händelse av oplanerade trafikförändringar. Det hela kan ju tyckas kontroproduktivt, men staden har som mål att Stockholm skall vara världens mest tillgänliga stad 2010 och även riksdagsbeslutet om tillgänglighet har 2010 som tidsgräns. Mer politik än rationalitet med andra ord....
Intressanta uppgifter! Gäller låggolvslöftet (vid årsskiftet) endast Söderort eller hela S L-området? Om det gäller hela SL-området är det ganska många bussar som måste slopas i Norrort och Norrtälje, ca 140 st(!) under året. Jag har en uppgift att ca 35 Scania Omnilink led (etanol) ska levereras till Norrort under året. Kvar är då över 100 vagnar som ska ersättas, varav de yngsta (5682-86) är från 2003.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 mars 2010, 10:35:54 AM
Intressanta uppgifter! Gäller låggolvslöftet (vid årsskiftet) endast Söderort eller hela S L-området? Om det gäller hela SL-området är det ganska många bussar som måste slopas i Norrort och Norrtälje, ca 140 st(!) under året. Jag har en uppgift att ca 35 Scania Omnilink led (etanol) ska levereras till Norrort under året. Kvar är då över 100 vagnar som ska ersättas, varav de yngsta (5682-86) är från 2003.
Hölöskroten måste nog nyanställa...
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 mars 2010, 10:35:54 AM
Intressanta uppgifter! Gäller låggolvslöftet (vid årsskiftet) endast Söderort eller hela S L-området? Om det gäller hela SL-området är det ganska många bussar som måste slopas i Norrort och Norrtälje, ca 140 st(!) under året. Jag har en uppgift att ca 35 Scania Omnilink led (etanol) ska levereras till Norrort under året. Kvar är då över 100 vagnar som ska ersättas, varav de yngsta (5682-86) är från 2003.
Hela vagnparken enligt vad som står i årets verksamhetsplan för SL. Sedan är som sagt frågan om man kommer att klara av det, men det ser ju bra ut för politikerna att ha i verksamhetsplanen :). Men eftersom Stockholms stad tryckt på lite extra, tror jag väl att det blir Norrort/Norrtälje och möjligen Nacka/Värmdö där det väl finns risk att det blir några kvar. Dessutom kan man ju som sagt alltid ha kvar några för oplanerade trafikförändringar och förstärkningar, då ju inte samma krav riktigt gäller där. Även Arriva i Märsta har ju en hel del gamla skraltiga Scania 113 och annat som kan bli svårt att hinna byta ut...
Citat från: Omnilasse skrivet 07 mars 2010, 11:38:22 AM
Hela vagnparken enligt vad som står i årets verksamhetsplan för SL. Sedan är som sagt frågan om man kommer att klara av det, men det ser ju bra ut för politikerna att ha i verksamhetsplanen :). Men eftersom Stockholms stad tryckt på lite extra, tror jag väl att det blir Norrort/Norrtälje och möjligen Nacka/Värmdö där det väl finns risk att det blir några kvar. Dessutom kan man ju som sagt alltid ha kvar några för oplanerade trafikförändringar och förstärkningar, då ju inte samma krav riktigt gäller där. Även Arriva i Märsta har ju en hel del gamla skraltiga Scania 113 och annat som kan bli svårt att hinna byta ut...
Det får man hoppas, så det går att ta sig fram även nästa vinter... ::)
Citat från: Omnilasse skrivet 07 mars 2010, 11:38:22 AM
Hela vagnparken enligt vad som står i årets verksamhetsplan för SL. Sedan är som sagt frågan om man kommer att klara av det, men det ser ju bra ut för politikerna att ha i verksamhetsplanen :). Men eftersom Stockholms stad tryckt på lite extra, tror jag väl att det blir Norrort/Norrtälje och möjligen Nacka/Värmdö där det väl finns risk att det blir några kvar. Dessutom kan man ju som sagt alltid ha kvar några för oplanerade trafikförändringar och förstärkningar, då ju inte samma krav riktigt gäller där. Även Arriva i Märsta har ju en hel del gamla skraltiga Scania 113 och annat som kan bli svårt att hinna byta ut...
Hej,
Tack för uppgifterna.