Först tåg till..
(http://www.bussmicke.se/TEMP/TT_551_Dronningens_gate_Trondheim_940530.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/TT_522_Munkegata_Trondheim_940530.jpg)
Sedan flyg till..
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Gaia_Trafikk_2502_Smastrandgaten_Bergen_010424.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Gaia_Trafikk_6326_Birkelundstoppen_Bergen_010423.jpg)
Sen flyg till..
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Oslo_Sporveier_756_Okern_Oslo_960526.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Oslo_Sporveier_735_Jernbanetorget_Oslo_970428.jpg)
Sedan flyg hemåt..
Härligt, Micke. Men det gör absolut inget om du besöker Lilleström. Bussterminalen där är ganska så ny. Å praktisk. Tillkom runt millennieskiftet. Likaså Leijravägen (Unibus, Lilleström Nedre Rommerike) Ett av de större bussgaragen. Som Unibus bedriver. 8) Deras längsta linje är över 5mil lång. De kör uteslutande med Volvo Vest och Solaris Urbino. Men några gamla udda bussar till skolkörning finns också. Mycket expressruter mellan Oslo- Lilleström. Jobbar många svenskar där. Bland annat min far.. Som tidigare kört i Råsta och senast i Örebro i 16år.. Så där kan du nog få guidning på gården. De har väl runt 100 bussar. Å på Lilleström terminalen så passerar det många bussar per dygn. Likaså en massa tåg några hundratalet meter ifrån. Även det svenska tåget..
Mvh Birger K Kumla. 8)
Da ser jeg fram til å se bilder (når du har tatt dem)! :) Det gjelder for alle byene, men spesielt for Trondheim.
Bussene på bildene fra Trondheim her i tråden er forlengst borte, men det finnes jo fortsatt noen CN113. Av dem er det bare to igjen i de gamle TT-fargene (#689 og #692). Alle andre er hvite, med unntak av #751, #752 og #765 som har blitt Nettbuss-blå, pluss et par som enten fortsatt går med helreklame eller som har blitt blå.
Det er ca. ett dusin Säffle System 2000 igjen, men ingen av leddbussene fra den tiden. De eneste leddbussene som er igjen er #790-793, som er System 2000NL. Den Säffle-modellen er det ellers ganske mange igjen av, både med normalgulv og laventré.
I går fikk jeg faktisk rapport om at den første bussen er omlakkert eller omfoliert til de nye "AtB"-fargene som skal gjelde fra august. Eksakt hvilken buss det er var visst ikke mulig å se, men det er nok fra en av de siste leveransene fra Vest.
Bisquit: Bussterminalen og stasjonen på Lillestrøm ble anlagt i forbindelse med utbyggingen av hovedflyplassen på Gardermoen og den tilhørende Gardermobanen. Den offisielle åpningen skjedde i oktober 1998, men det er mulig at bussterminalen kan ha stått ferdig året før.
Hej
Vad är det för kaross Gaia Trafik 2502?
mvh Stefan P
Citat från: Stefan P skrivet 02 mars 2010, 16:40:55 PM
Hej
Vad är det för kaross Gaia Trafik 2502?
mvh Stefan P
Ser ut som en ARNA
Tåg?! :-X ;)
Citat från: Johan B skrivet 02 mars 2010, 19:24:50 PM
Tåg?! :-X ;)
Tar för lång tid, Flyger mellan Trondheim-Bergen, Bergen-Oslo och Oslo-Stockholm. Den sista för att eftermiddagståget är inställt, den första för att 15 är lite drygt..
Citat från: Stefan P skrivet 02 mars 2010, 16:40:55 PM
Hej
Vad är det för kaross Gaia Trafik 2502?
mvh Stefan P
Lokalt bygge fra nabokommunen. Som nevnt et ARNA bygge
Citat från: Bussmicke skrivet 02 mars 2010, 20:46:44 PM
Tar för lång tid, Flyger mellan Trondheim-Bergen, Bergen-Oslo och Oslo-Stockholm. Den sista för att eftermiddagståget är inställt, den första för att 15 är lite drygt..
;)
Glädjer mig!
I Norge är det inte dumt att flyga vissa sträckor, få se om jag kan locka dig att ta båt en bit nästa gång?
Tänkte just detsamma, båt kändes självklart Trondheim-Bergen, fast det tar ju lite tid som Micke antyder.
Å andra sidan får man medf lite tur chansen att plåta lite mer bussar på vägen (åtminstone om man vänder på resan)...
//Fredrik