Ja nu har jag kört en dag med nya bussar. Började kl 7.06 och fick en 8500 och jag får erkänna att jag blev lite impad av den!!! Säffle verkar ha skärpt till sig.. vagn 3760 var det först tyckte jag värmen var mindre bra men jag hade ställt ett reglage lite fel men sen så blev det bra värme.. Smidigt med styrbar boggie..I-shiften funka rätt ok lite seg i starten max fart är 90 sen händer inget ... Varvar inte mer än 1500... Värre på del 2 då jag fick en 8700 som värmen bak var ur funktion brrr...
Kanske kan det bli några bilder senare?
Citat från: yngrot skrivet 01 mars 2010, 20:47:38 PM
Ja nu har jag kört en dag med nya bussar. Började kl 7.06 och fick en 8500 och jag får erkänna att jag blev lite impad av den!!! Säffle verkar ha skärpt till sig.. vagn 3760 var det först tyckte jag värmen var mindre bra men jag hade ställt ett reglage lite fel men sen så blev det bra värme.. Smidigt med styrbar boggie..I-shiften funka rätt ok lite seg i starten max fart är 90 sen händer inget ... Varvar inte mer än 1500... Värre på del 2 då jag fick en 8700 som värmen bak var ur funktion brrr...
Du är väl bara där bak när du tar betalt va?;) Annars är du framme i den goa värmen på förarplatsen... ;D
Dagens 8700 var oxå kall men efter lite pillande på spaken som styr displayen kom jag till klimat och där var passvärmen avstängd men när jag fick den i till läge så vart bussen varm...
Får ni in samma buss på kvällen som gick ut på morgonen? Någon sa att ni på depåerna inte ska ha fasta bussar utan enbart ett fast antal.
Vi byter buss i Borås med Svenljunga och tvättar och städar den bussen vi får. Det stämmer att inga bussar är knutna till resp. depå...
Citat från: yngrot skrivet 02 mars 2010, 22:08:18 PM
Vi byter buss i Borås med Svenljunga och tvättar och städar den bussen vi får. Det stämmer att inga bussar är knutna till resp. depå...
Så Svenljunga tvättar inga bussar? En depå att ha i åtanke då alltså.