Ytterligare ett par slitvargar av god årgång.
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/5983445Idalen-B.jpg?t=1267114115)
Några 445:or utgick från Idalen (eller Eknäs). Körtiden härifrån till Slussen var 69 minuter.
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/5949449Edinsv-B.jpg?t=1267114234)
En betydligt kortare motorvägslinje som mera sällan kördes med ledbuss.
Härlig skärpa som alltid. Och vilka oerhört trevliga motiv! :)
Tack, tack, tack för dessa underbara bilder jag förbannar mej fortfarande att jag inte tog busskortet 1988 istället för 1996 då hade jag hade kunnat få ratta dessa maskiner mera, i Hornsberg runt 96 fanns ju förvisso lite H2 kvar å om man var snabb kunde man ju få ta ut nån av de H22 som Hornsberg hade på garageplan för att köra ersättning för tuben :)
Fina bilder som vanligt Herr Liljewall och dessa i underbart solsken, jo det var bättre förr.
Man kanske ska snacka lite med Kvarne så kan man ju kanske som Busslink kollega få ratta lite 6431 ;D
/Robban
Citat från: Robban skrivet 25 februari 2010, 18:46:34 PM
jag förbannar mej fortfarande att jag inte tog busskortet 1988 istället för 1996 då hade jag hade kunnat få ratta dessa maskiner mera
Man kanske ska snacka lite med Kvarne så kan man ju kanske som Busslink kollega få ratta lite 6431 ;D
Jag börjar nu förstå hur tur jag hade som i unga år råkade hamna hos åkarer som körde den sista H22:an så sent som -03. Med lite underhåll ska nog 6431 rulla igen, och allvar blir det om tre år när den blivit både skattefri och miljözonsgodkänd. Då skulle det bli kul med en utflykt runtom SL-landet inklusive innerstan. :)
Citat från: Hobgoblin skrivet 25 februari 2010, 17:34:27 PM
Ytterligare ett par slitvargar av god årgång.
(http://i754.photobucket.com/albums/xx185/RML2553/5949449Edinsv-B.jpg?t=1267114234)
En betydligt kortare motorvägslinje som mera sällan kördes med ledbuss.
Snyggt! Regnummer, inventarienummer och linjenummer i vackar harmoni.
Det var två kortvagnsomlopp (654 och 656) som konsekvent trafikerades med ledvagn, men jag tror inte 5949 var ordinarie vagn. Kan det ha varit 4243 som ersatts av 5949 denna dag, minns du?
Citat från: Karsten skrivet 25 februari 2010, 21:01:32 PM
Snyggt! Regnummer, inventarienummer och linjenummer i vackar harmoni.
Det var två kortvagnsomlopp (654 och 656) som konsekvent trafikerades med ledvagn, men jag tror inte 5949 var ordinarie vagn. Kan det ha varit 4243 som ersatts av 5949 denna dag, minns du?
Hej!
När jag kollar anteckningarna från -96 upptäcker jag att bilden är daterad
10/6 (det blev fel vid överföring till datorn, sorry!), alltså första dagen på sommarturlistan. Turen var 622 och mycket omväxlande: Fisksätra, Talludden, Farsta Slott osv, nio olika linjer faktiskt, men ett par avgångar krävde säkert ledvagn. Hade dagkommendering då, så jag hade dålig koll på utsättningen av fasta vagnar.
Kul att du upptäckte alla ¨49:orna¨!
Hälsn/ Hasse
Citat från: Karsten skrivet 25 februari 2010, 21:01:32 PM
Snyggt! Regnummer, inventarienummer och linjenummer i vackar harmoni.
Mer till siffernördarna, som jag kört:
-Swebus Express 5606 (TAE835) på linje 835.
-Fridströms Buss 9639 (DGU639) på SL-linje 639