MUM441.
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/Sverige/Andra/Andra/Scania/BF76/42eb007a.jpg)
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/Sverige/Andra/Andra/Scania/BF76/cbc61b69.jpg)
Holabandola, här var det godis.
Bör vara fd LB 580 > GDG 1794 med chassinummer 524115 och Säffle med karossnr 1384
Nils-Henrik
Citat från: Möller. skrivet 26 augusti 2007, 21:13:39 PM
MUM441.
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/Sverige/Andra/Andra/Scania/BF76/42eb007a.jpg)
(http://i176.photobucket.com/albums/w199/CANON_029/Sverige/Andra/Andra/Scania/BF76/cbc61b69.jpg)
Det här måste vara en gammal GDG:are,16/17 vagn ? mvh Fernestad
Citat från: NHK skrivet 26 augusti 2007, 21:24:02 PM
Bör vara fd LB 580 > GDG 1794 med chassinummer 524115 och Säffle med karossnr 1384
Nils-Henrik
Om det är en scania så kan inte int.nr ha varit 1794 för det är ju en volvo om inte de nuvarande ägarna ville ha en scania istället
mvh Fernestad
Citat från: Ulf Fernestad skrivet 26 augusti 2007, 21:31:05 PM
Om det är en scania så kan inte int.nr ha varit 1794 för det är ju en volvo om inte de nuvarande ägarna ville ha en scania istället
mvh Fernestad
1794 var en Scania enl. SBH iaf...
Citat från: Ulf Fernestad skrivet 26 augusti 2007, 21:31:05 PM
Om det är en scania så kan inte int.nr ha varit 1794 för det är ju en volvo om inte de nuvarande ägarna ville ha en scania istället
mvh Fernestad
GDG hade 46 st Scania-Vabis av 1967 års modell, inv nr i nya systemet: 1750-1795. GDG:s nummersättning var kanske inte så förträffligt när det gällde just den årgången..
Citat från: virtual1 skrivet 26 augusti 2007, 21:35:43 PM
1794 var en Scania enl. SBH iaf...
Jo det stämmer ju när en tittar efter, de har volvo nummer men eftersom de var från skaraborg övertagna genom ett byte med linjebuss och kvoten av scania var fylld så blev det volvonr. mvh Fernestad
Hur löste man det om man nu behövde fler?
Volvo bussar som levereredes i mitten på 80-talet fick nästa årsmodells inventarie nr, dvs nr angav att bussen var nyare än vad den egentligen var.