hittade jag bla denna
(http://i279.photobucket.com/albums/kk158/JoSebussar/Diverse%20Bussbolag/REG%20NR/A%20Bussar/ALJ768-2.jpg)
//Jocke
Fin bild! UL:s linje till Sigtuna hette först 133, därefter 883 och nu 183.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 februari 2010, 16:43:23 PM
Fin bild! UL:s linje till Sigtuna hette först 133, därefter 883 och nu 183.
På UL.se finns en ny helt underbar interaktiv linjekarta. Äntligen kan man börja få insikt i hur UL-linjerna går. :D
Citat från: Ersa skrivet 14 februari 2010, 13:43:19 PM
På UL.se finns en ny helt underbar interaktiv linjekarta. Äntligen kan man börja få insikt i hur UL-linjerna går. :D
Helt underbar är den förvisso inte. Kunde ju ha uppdaterats, då flera linjer har bytt nummer tex 833.
Citat från: JoSe skrivet 14 februari 2010, 16:07:09 PM
Helt underbar är den förvisso inte. Kunde ju ha uppdaterats, då flera linjer har bytt nummer tex 833.
Även jag har hittat fel i de nu. T.ex. har linje 855 en intressant dragning! ;D
Men nog är den bättre än de förra kartorna.
Citat från: Ersa skrivet 14 februari 2010, 16:10:56 PM
Även jag har hittat fel i de nu. T.ex. har linje 855 en intressant dragning! ;D
Men nog är den bättre än de förra kartorna.
Även 896 är lite småspännande körväg på. Emellertid kanske man löser det så här ;D
http://www.busstidningen.se/2010/02/09/amfibebussar-ersatter-farjor/ (http://www.busstidningen.se/2010/02/09/amfibebussar-ersatter-farjor/)
Ja... sätta ut fler mellanpunkter på kartan eller köpa in amfibiebussar?
Jag röstar på alternativ 2! ;D
Dock skulle en amfibiebuss kanske passa bra mellan Skokloster - Västersjö och vidare till Knivsta? :)
Citat från: Ersa skrivet 14 februari 2010, 13:43:19 PM
På UL.se finns en ny helt underbar interaktiv linjekarta. Äntligen kan man börja få insikt i hur UL-linjerna går. :D
Kul! Det var en intressant funktion som är värd att studera!
Hej
Var det denna buss som köptes av Länstrafiken Värmland?
mvh Stefan P
när skulle det ha hänt då?köpet alltså
ALJ768 är fortfarande registrerad på Knivsta Buss AB enligt CBR. Detta som den ende ägaren sedan den var ny 2007-06-29.
Bussen Stefan syftar på är Setran WGO 610:
(http://oskara.se/bilder/Knivsta/KNIVSTA_WGO610_070410.jpg)
ALJ 768 samt systervagnen ALJ 777 köptes mycket riktigt nya sommaren 2007. I väntan på dessa två lånade man under en kortare tid två stycken SL-lackade lågentré-Citaro från Evobus:
(http://oskara.se/bilder/Knivsta/KNIVSTA_ALJ777_081015.jpg)
(http://oskara.se/bilder/Knivsta/KNIVSTA_XLR366_070629.jpg)
(http://oskara.se/bilder/Knivsta/KNIVSTA_XLR446_070619.jpg)