(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/Aftenspause.jpg)
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/BL226Fristadbak.jpg)
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/BL226Dalsjoefors.jpg)
(http://i203.photobucket.com/albums/aa138/bmp1977/BL013Stroemsdal.jpg)
Mycket av detta är snart historia när Veolia börjar köra 28 feb.
Citat från: yngrot skrivet 08 februari 2010, 18:46:13 PM
Mycket av detta är snart historia när Veolia börjar köra 28 feb.
Ja, allt utom garaget.
Mkt glädjande utbringar en skål ;) ;) ... Och hälsar Veolia välkommen till Sjuhärad på alvar
Inte bra att bara när ett företag kör det mesta Tyvärr är det så på många platser ...
Tror personligen detta blir dödsstöten för kommunala Borås Lokaltrafik Nästa upphandling(Stadstrafik) är redan Veolia på plats och har yrkeskunnandet vilket har tydligt varit dåligt sista tiden på BL. titta på på bussarna som rullar i Borås ... flera saknar 2-3 sidplåtar.
260 håller på och tappa motorlucka....Allt för många bussar som fallit för ålderssträcket sedan flera år mer än 20 (Västttrafik har tydligen skrivit en tillåtelse att det får gå 95 or i stan men inte på landsbyggden.... .... Det är dålig stil och brist på yrkeskompetens bland ledningen på BL.
Jag har aldrig förstått vitsen med att ett kommunalt bolag ska vara med i trafikhuvudmannens upphandlingar, då detta snedvrider allt. Antingen kör man i egen regi utan upphandlingar som i Luleå och Skellefteå, eller så upphandlar man trafiken på lika villkor och ställer samma höga krav på alla. Klarar inte operatören av sitt uppdrag ska avtalet sägas upp, oavsett om det gäller en privat eller kommunal ägd trafikutövare. Jämför när SL sa upp avtalet med Busslink Norrtälje trots att SL äger 30% av Busslink.
Visst är det dyrt att köra trafik i helt egen regi, men samtidigt hör man inga bråk om kvalitetsbrister från Skellefteå, Luleå... eller Umeå fram till 2006.
Citat från: Jan Sjöberg skrivet 09 februari 2010, 13:39:44 PM
Mkt glädjande utbringar en skål ;) ;) ... Och hälsar Veolia välkommen till Sjuhärad på alvar
Inte bra att bara när ett företag kör det mesta Tyvärr är det så på många platser ...
Hur kommer det att se ut i V-T 7 nästa år ?? Då finns det ju bara 2 bolag som kör Orust och Veolia... Var finns det för konkurrens då?? Alla mindre bolag försvinner på sikt vilket är lite tråkigt tycker jag..
Kjellgrens håller väl sig kvar..?
Från 28 feb. kör de enbart vissa turer på linje 900 Falköping -Tranemo samt 320 330 Tranemo - Gbg..
Citat från: yngrot skrivet 09 februari 2010, 22:30:49 PM
Från 28 feb. kör de enbart vissa turer på linje 900 Falköping -Tranemo samt 320 330 Tranemo - Gbg..
Och det tar väl slut sedan i juni 2011? Men jag håller med Ersa. Kör man i egen regi I DEN EGNA KOMMUNEN utan upphandlingar så är det en sak, men ett kommunägt bussbolag ska inte köra i andra kommuner och så sker i Sjuhärad.
Eftersom Orust vann all den trafiken kommer säkert Kjellgrens att köra även då.
Kjellgrens kommer väl ha att göra ändå med 15 vagnar i JLT området ..... Frågan är ju om Orusttrafiken lägger ut 300 pkt på nuvarande entrepenör? Bivab? Känns nästan så ..Mkt smålinjer som kräver stora bussar med bälte! Ex Linje 161 och 162 Kalv- Östra Frölunda Hid-Svenljunga Tror inte Orusttrafiken är sugna att ha 2 bussar i Kalv. och tomköra varje dag 4 mil enkel väg x 2 bussar blir för kostsamt.Horredstrafiken har bussar i Älvsered som ligger 1.5 mil från Kalv.
Ja den som lever får se. Men linje 161 162 körs ju av småbussar idag det har väl även varit på tapeten att lägga ner dem.. Om Orust ger trafik till andra så borde de väl ha angett det i anbudet??
161 Och 162 går morgon och kväll med stora bussar! Då Linjerna går som skolbuss. Linjesattes från förra hösten.
Bara under lågtrafik som det rullar mindre bussar.
Jaha du då har jag sett dem vid lågtrafik då..
Bla FD Swebus 4047 har rullat på 161an en VT blå Volvo Säffle
Men nu är det nog turistbussar som rullar på 161/162
Citat från: Jan Sjöberg skrivet 11 februari 2010, 20:13:21 PM
Bla FD Swebus 4047 har rullat på 161an en VT blå Volvo Säffle
Men nu är det nog turistbussar som rullar på 161/162
Ja f d Swebus 4047 har gjort sitt - den är avställd sedan den 26 oktober förra året och tillhör sedan den 3 december Bus Trade Center.