Jag undrar om det kommer några nya gasbussar till Eskilstuna i år också, det sades tidigare att man skulle köpa in fem nya sådana 2010.
Förhoppningsvis ramlar nya bussar in men likväl kan det bli tal om förflyttning av redan existerande materiel. Nyinköp av gasleder förutsätter att Veolia kan omplacera dessa i händelse av att företaget inte får fortsätta i Eskilstuna. Avtalstiden + option löper ju ut under 2011 och än är inte sista ordet sagt varesig en ny period eller anskaffandet av nya bussar.
Citat från: Martin Maltkvist skrivet 28 januari 2010, 06:10:56 AM
Förhoppningsvis ramlar nya bussar in men likväl kan det bli tal om förflyttning av redan existerande materiel. Nyinköp av gasleder förutsätter att Veolia kan omplacera dessa i händelse av att företaget inte får fortsätta i Eskilstuna. Avtalstiden + option löper ju ut under 2011 och än är inte sista ordet sagt varesig en ny period eller anskaffandet av nya bussar.
Eller så löser man det som man gör för alla gasbussar i Skåne, de måste tas över av ny entreprenör.
Citat från: Walter skrivet 28 januari 2010, 08:39:47 AM
Eller så löser man det som man gör för alla gasbussar i Skåne, de måste tas över av ny entreprenör.
Gäller det även den skånska regiontrafiken?
Upphandlingen för Eskilstuna borde väl ske nu i höst.
Citat från: Bussfanatikern skrivet 29 januari 2010, 02:35:10 AM
Upphandlingen för Eskilstuna borde väl ske nu i höst.
Det är högst sannolikt eftersom nästa avtalsperiod ska inledas under 2011.
Ja och man skulle ändra linjenätet radikalt också redan nästa sommar... (http://www.busstidningen.se/2010/01/26/eskilstuna-lagger-om-busstrafiken/)
Citat från: Bussmicke skrivet 29 januari 2010, 11:23:17 AM
Ja och man skulle ändra linjenätet radikalt också redan nästa sommar... (http://www.busstidningen.se/2010/01/26/eskilstuna-lagger-om-busstrafiken/)
Ja då blir det lagom till en ny operatör tar över, lite som när Linjebuss tog över 2002, då var iofs biljettsystemet nytt men gemensamt med nästa år är att linjenätet lades om helt och hållet samt att Busslink tackade för sig och ett annat företag klev in. Intressant blir det med bussarna vilka som kommer och går och hur det blir med gasfordonen, sedan tidigare har vi ju sett att kortisar fått stryka på foten till förmån för ledade diton och min fundering är nu om en utvecklingen håller i sig.
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 28 januari 2010, 19:31:51 PM
Gäller det även den skånska regiontrafiken?
Mig veterligen gäller det alla gasbussar, men överlåtelse till annan operatör vid ny avtalsperiod har ännu bara praktiserats i stadstrafik.