Ingemar Brink, Borås Tidnings ekonomiredaktör, skriver i dagens tidning följande roliga kommentar:
Lasternas summa...
Veolia förlorade kontraktet på busslinje 100 och får sluta köra göteborgare till Borås. I stället har företaget vunnit nytt kontrakt. Ska köra matavfall från Oslo till Borås. Dock inte med buss.
Det är alltså avfall som skall bli till biogas vid anläggingen på Sobacken. Det behövs mer sådan när Borås Lokaltrafik byter ut 16 etanolbussar mot 17 biogasbussar inom en snar framtid (10 nya och 7 begagnade från Göteborg).
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 januari 2010, 08:54:37 AM
Ingemar Brink, Borås Tidnings ekonomiredaktör, skriver i dagens tidning följande roliga kommentar:
Lasternas summa...
Veolia förlorade kontraktet på busslinje 100 och får sluta köra göteborgare till Borås. I stället har företaget vunnit nytt kontrakt. Ska köra matavfall från Oslo till Borås. Dock inte med buss.
Det är alltså avfall som skall bli till biogas vid anläggingen på Sobacken. Det behövs mer sådan när Borås Lokaltrafik byter ut 16 etanolbussar mot 17 biogasbussar inom en snar framtid (10 nya och 7 begagnade från Göteborg).
Visst är det märkligt att man transporterar matavfall så långt för att göra biogas, 40 mil enkel resa var ligger miljövinsten?
Men det är poppis att transportera sopor / tidiningar från Norge går till Örebro som IL tar emot och någon typ av sopblandning går till Örebro Pappersbruk.
/ Christer K
är det inte boråsare som åker till göteborg?
eller s... som s... ;D
går ner i mitt skyddsrum nu :-[
Lasternas summa...
Veolia förlorade kontraktet på busslinje 100 och får sluta köra göteborgare till Borås. I stället har företaget vunnit nytt kontrakt. Ska köra matavfall från Oslo till Borås. Dock inte med buss.
Passande sysselsättning. 8)