(http://www.bussmicke.se/TEMP/H5_4307_DSP639_Stockholm_951003.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H6_4312_CKE743_Johanneshov_950321.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H15_5526_NSN675_Stockholm_920308.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H103_4003_MCK505_Ulriksdal_910120.jpg)
Citat från: Bussmicke skrivet 18 januari 2010, 11:12:58 AM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H6_4312_CKE743_Johanneshov_950321.jpg)
Trevligt! Jag minns inte att H6 4312 har varit stationerad i Nyboda/Söderort. 4311-14 levererades ursprungligen till Täby 1985 och 4311-12 var placerade på Ljusterö efter det att H52 4774-75 flyttats därifrån till Täby. När nylevererade H6A 4319-20 placerades på Ljusterö 1986 flyttades 4311-12 tillbaka till Täby. Snart flyttade alla fyra till Åkersberga. Jag minns att 4311 under 90-talet var stationerad i Vaxholm.
Var det inte under denna period Tyresö hade turer på Årstalinjer?
Jo, Tyresö körde en del på 160 under några år. På 4312.s högersida står det just SL Buss AB Tyresö.
Kommer ihåg när H5 eller silverfemmorna var nya på Arlandatrafiken
Det var fint med sänkning då och när det var tid för avgång så bad jag föraren starta bussen
allt gick nog bra om bussen hade höjt sig till körläge vilket den inte gjorde det var bara att tömma
bussen ta över alla passagerare till nästa buss plus allt bagage,
En av de hade mycket tunga väskor totalt 9 st.
För att få bort H5 låg tre man under vid förarplatsen och ruckade på ventilerna innan bussen kunde höja sig.
Har för mig att de flesta gick på Bromma sedan och ersattes med boggiebussar i 62xx serien.
/Lennart
Citat från: Karsten skrivet 18 januari 2010, 12:30:33 PM
Jo, Tyresö körde en del på 160 under några år. På 4312.s högersida står det just SL Buss AB Tyresö.
Tack för info.