Länsbolaget vill ha in anbud på 80 !! Paket.
Samma linje kan vara i olika paket beroende på veckodag eller riktning. Trafikstart är 1 jan 2011 och till och med 1 jan 2015, dvs 4 årsavtal.
Följande linjer ingår.14,22,32,34,37,44,46,48,71,101-111,113,126-129,134,135,144,147-154,201-203,210,212-217,224,234,235,242,243,245,246,
332-344,417,418,425-427,433,435-440,442
Mycket och många små linjer men även större finns med denna gång. De som ska försvar sin trafik är Nobina, Veolia, Skelleftebuss samt Busspoolen.
			
			
			
				Hmm...hur går det här ihop? ::)
Citat— Objekt 11003, Linje 32, Skellefteå - Norsjö - Lycksele, 201 136 km/år.
— Objekt 11004, Linje 32, Lycksele - Norsjö - Skellefteå, 79 667 km/år.
Kan det skilja sig så mycket?
			
 
			
			
				Antal fordon totalt ?
			
			
			
				Citat från: Yujin Zhang skrivet 16 januari 2010, 15:39:06 PM
Hmm...hur går det här ihop? ::)
Kan det skilja sig så mycket?
Från Skellefteå 2 bussar M-F, 1 buss L-S
Från Lycksele 1 buss M-F
			
 
			
			
				Citat från: Greger Larsson skrivet 16 januari 2010, 15:42:55 PM
Från Skellefteå 2 bussar M-F, 1 buss L-S
Från Lycksele 1 buss M-F
Aha! Var precis det jag tänkte skriva! Är Lyckseleförare stationerad där eller är räknas det som "övernattning på bortaort" idag?
			
 
			
			
				Citat från: Yujin Zhang skrivet 16 januari 2010, 15:45:23 PM
Aha! Var precis det jag tänkte skriva! Är Lyckseleförare stationerad där eller är räknas det som "övernattning på bortaort" idag?
Ja, man har en buss(249)+förare stationerad i Lycksele. 
			
 
			
			
				Citat från: Jan skrivet 16 januari 2010, 15:27:15 PM
 Trafikstart är 1 jan 2011 och till och med 1 jan 2015, dvs 4 årsavtal.
4 årsavtal??
Antar att du menar 4-årsavtal, och inte fyra stycken avtal med ett år vardera? STOR skillnad!