(http://www.bussmicke.se/TEMP/Linjebuss_0325_KPU337_Partille_920817.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Linjebuss_0325_DNY307_Varberg_980514.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Linjebuss_0331_LFG749_Lund_960529.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Linjebuss_0331_HCE776_Hedemora_990506.jpg)
Micke startar det här året starkt ur min synvinkel!
Lb 325 och 331 är båda fd Timråbussar, den första med Timrålacken i behåll dessutom.
Lb 325 blev sedan Rosa Buss tillsammans med systervagnen KPM127.
KPU337 såldes i Togo efter kort tid, medan den andra fortfarande finns hos Rosa Bussarna.
Kul att du uppskattar bilderna.
Med tanke på att 325 och 0325 har olika antal siffror, var det vid något särskilt tillfälle som Linjebuss började med enbart fyrsiffriga inventarienummer, dvs alltid en nolla i början? Blåa 0331 i Lund är ju t.ex uppmärkt med "331" utan nolla. Hette den 331 först, och 0331 senare?
Citat från: Ersa skrivet 13 januari 2010, 01:53:26 AMMed tanke på att 325 och 0325 har olika antal siffror, var det vid något särskilt tillfälle som Linjebuss började med enbart fyrsiffriga inventarienummer, dvs alltid en nolla i början? Blåa 0331 i Lund är ju t.ex uppmärkt med "331" utan nolla. Hette den 331 först, och 0331 senare?
Tittar du noga, så ser du att inte bara färgen och nollan skiljer. Titta på karossen och registreringsnumret!
Citat från: Axel skrivet 14 januari 2010, 01:10:16 AM
Tittar du noga, så ser du att inte bara färgen och nollan skiljer. Titta på karossen och registreringsnumret!
Det är enbart Linjebuss regler för uppmärkning av inventarienummer jag frågar om, samt vilket år på 90-talet som man började med en nolla framför det tresiffriga talet. Redan 1996 verkar det ju ha varit krav på fyra siffror.
Blåa 0331 i Lund är ju t.ex uppmärkt med "331" utan nolla,
men heter 0331 i bildtexten. Bilden på Fiftyn i Hedemora har jag inte kommenterat.