(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6955_ANK812_Skarpnack_960808.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6958_ANK782_Akersberga_960724.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6958_ANK782_Akersberga_960724b.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6965_ANM852_Nyboda_990921.jpg)
Nice... ;D
Bland de trevligare vagnar som SL-området erhållit i modern tid. Tyvärr faller de för ålderssträcket om något år iom att Söderort upphandlas.
Citat från: Cero skrivet 08 januari 2010, 22:28:02 PM
Bland de trevligare vagnar som SL-området erhållit i modern tid. Tyvärr faller de för ålderssträcket om något år iom att Söderort upphandlas.
Det skulle vara en nytillverkad MaxCi-ledvagn då (CN113ALL?), om man skulle kunna ersätta dessa med nåt likvärdigt. ;)
Citat från: Bussmicke skrivet 08 januari 2010, 16:30:26 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6955_ANK812_Skarpnack_960808.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6958_ANK782_Akersberga_960724.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6958_ANK782_Akersberga_960724b.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/H33F_6965_ANM852_Nyboda_990921.jpg)
Mycket trevligt. Bussar som rullar alldeles utmärkt än idag och som dessutom brukar vara varma trots kylan ute.
// Anders
Om man bara hade pengar så att man kunde bevara en eller två innan dem hamnar i tuggen... :'(
Helt underbara vagnar att köra. Även om det var vinterväglag ute så gick dem bra att köra.
Man fick ju släpp på mitten ibland då man gasade på i kurvorna, men det var bara att ratta åt andra hållet så rätade den upp sig igen.
6969 är min absoluta favorit av dem som jag körde i Söderort.