...fick även ett liv in på detta år 2010.
Här ankommer den(med en hon) Boda brygga 100105./Ulf
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/P1110866.jpg)
Ja som det ser ut nå blir den kvar fram till sommaren. Hurvida den överlever nästa vinter beror på¨hur trafikbeställningarna kommer att se ut inför kommande vinter. Blev det en tur med WI? /Henrik/
Citat från: HB skrivet 06 januari 2010, 18:55:56 PM
Ja som det ser ut nå blir den kvar fram till sommaren. Hurvida den överlever nästa vinter beror på¨hur trafikbeställningarna kommer att se ut inför kommande vinter. Blev det en tur med WI? /Henrik/
OJ,får den leva så länge?
Nix,se inlägg ovan.../Ulf
Citat från: HB skrivet 06 januari 2010, 18:55:56 PM
Ja som det ser ut nå blir den kvar fram till sommaren. Hurvida den överlever nästa vinter beror på¨hur trafikbeställningarna kommer att se ut inför kommande vinter. Blev det en tur med WI? /Henrik/
den 18 april blir bussen 13 år, får den verkligen gå ända till sommaren då? men de kanske går att göra undantag om den går som förstärkningsbuss endast
Citat från: HB skrivet 06 januari 2010, 18:55:56 PM
Ja som det ser ut nå blir den kvar fram till sommaren. Hurvida den överlever nästa vinter beror på¨hur trafikbeställningarna kommer att se ut inför kommande vinter. Blev det en tur med WI? /Henrik/
Ser man till trafikområdets geografi så önskar man att de 18xx-vagnar (boggie) som finns kvar och om de är i någorlunda skick får vara med i kommande "vinterövningar", tänker främst på linje 430 där man haft många problem med 51xx-vagnar som inte klarat sig runt Fågelviksområdet. Beträffande linje 426 så har man använt minibuss som ersättning istf 51xx-vagnar.
Vet även att man under julhelgen bytte ut många B9S till de gamla 18xx-vagnarna då dessa var betydligt säkrare i det väglag som då rådde. Vad gör man i framtiden?
Citat från: Peter Erret skrivet 06 januari 2010, 20:16:18 PM
Vet även att man under julhelgen bytte ut många B9S till de gamla 18xx-vagnarna då dessa var betydligt säkrare i det väglag som då rådde. Vad gör man i framtiden?
Ställer in.....?
Citat från: Peter Erret skrivet 06 januari 2010, 20:16:18 PM
Vet även att man under julhelgen bytte ut många B9S till de gamla 18xx-vagnarna då dessa var betydligt säkrare i det väglag som då rådde. Vad gör man i framtiden?
45-boggivagnarna är ju kvar ett tag till, de är (likt 18-vagnarna) som stridsvagnar att ta sig fram med. Helt oslagbart jämfört med 51-vagnarna och framförallt B9S.
Kanske någon av de tre "gotlänningarna" får rycka ut? ;)
/Peter
Citat från: Karsten skrivet 06 januari 2010, 21:52:16 PM
45-boggivagnarna är ju kvar ett tag till, de är (likt 18-vagnarna) som stridsvagnar att ta sig fram med. Helt oslagbart jämfört med 51-vagnarna och framförallt B9S.
dem är ju 10 år gammla och överlever troligen inte upphandlingen
blekingeboggiebussarna har 2 fel och det är växellåda i kombination med för klen motor... och däcken som är av lågprofiltyp med rullmönster, skulle man sätta på samma dimension och samma mönster som på normala boggiebussar samt på fjollorna/ 00-boggierna skulle dem troligen klara sig bättre
SL kan ju köpa trängselbussar till operatörerna, de får väl beställa lite gamla Säffle med så NV överlever även i framtiden ;D ;D
Citat från: jocke skrivet 07 januari 2010, 02:51:06 AM
SL kan ju köpa trängselbussar till operatörerna, de får väl beställa lite gamla Säffle med så NV överlever även i framtiden ;D ;D
En rejäl vargavinter om sådär 10 år, när alla B10M är historia lär bli intressant. Då blir det att sitta på en pub och dricka öl med bl.a. Karsten, Marc och Strömblad och titta på eländet istället för att själva sitta bakom ratten. Hur man tar sig till och från puben? Med spårbunden trafik såklart. ;)
Citat från: Cero skrivet 06 januari 2010, 21:00:55 PM
Ställer in.....?
Det är väl det man har gjort på Ekerö. Säger man bara att det är säkehet som man prioriterar högst så är det ingen som kan gnälla!
Sen kan det ju även bli så att pendeln slår tillbaka och man börjar prioritera även framkomlighet, fast då kanske det är bättre att hoppas på växthuseffekten istället.
Citat från: Ersa skrivet 07 januari 2010, 12:20:46 PM
En rejäl vargavinter om sådär 10 år, när alla B10M är historia lär bli intressant. Då blir det att sitta på en pub och dricka öl med bl.a. Karsten, Marc och Strömblad och titta på eländet istället för att själva sitta bakom ratten. Hur man tar sig till och från puben? Med spårbunden trafik såklart. ;)
Det där lät som en ypperlig idé! Men varför ska vi vänta i 10 år på att dricka öl? En skärgårdstur i vår/sommar låter väl bra? Just nu är det lite fullt upp med annat... :)
Citat från: Karsten skrivet 07 januari 2010, 15:46:55 PM
Det där lät som en ypperlig idé! Men varför ska vi vänta i 10 år på att dricka öl? En skärgårdstur i vår/sommar låter väl bra? Just nu är det lite fullt upp med annat... :)
Dricka öl går självklart alltid bra. Det är bara det att det kan bli lite mer öldrickning år 2020 jämfört med idag då alternativet att problemfritt framföra gammal Säffle på besvärlig vinterväg då försvunnit. ;)