...och 5022 så hade dom ett lite för SL säreget utseende.
Dom gick mest i söderort på bl annat 184 så man kunde få
se dom i FarstaStrand emellanåt.
Därför blev det en överraskning när den hux flux dök upp
på Skeppsbron./Ulf
(http://i224.photobucket.com/albums/dd78/ulfberlin/skanna0003-2.jpg)
De började dock sin banan i Hornsberg där de rullade fram tills linje 4 startade.
/Måns
Citat från: Måns Johannesson skrivet 03 januari 2010, 13:30:26 PM
De började dock sin banan i Hornsberg där de rullade fram tills linje 4 startade.
/Måns
Som H17N...
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/SL_Buss/H017N/H17N_4021_Tegelbacken_Stockholm_930206.jpg)
H17N 4021 Tegelbacken Stockholm 6/2 1993
Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2010, 14:55:53 PM
Som H17N...
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/SL_Buss/H017N/H17N_4021_Tegelbacken_Stockholm_930206.jpg)
H17N 4021 Tegelbacken Stockholm 6/2 1993
Den där verkar ha någon form av extra spoiler nedanför kofångaren.
Citat från: Ersa skrivet 03 januari 2010, 14:58:03 PM
Den där verkar ha någon form av extra spoiler nedanför kofångaren.
MaxCi hade det från början. Kolla Rådeströms bilder från presentationen av den första MaxCi:n samt bilden på SL H18E 5001 som visades häromdagen.
4021 och 4022 var som sagt de första MaxCi i Stockholm (SL) och de enda två som hade hög vit linje (SL´86-lack) samt väldigt mycket svart runt fönstren. Senare omnumrerade och omlittererade från H17N till H18. Det bör ha varit efter flytt till Söderort som de målades om, fick SL´94-lack (låg vit linje) och förlorade det svarta runt fönstren.