Efter veckans diskussion om AIK Hockey´s skulder hos Strömma på 300.000 så löste det sig trots allt denna dag...
Strömma krävde här i veckan förskottsbetalning på alla resor laget i fortsättningen hade att göra med bolaget...
(http://img52.imageshack.us/img52/7018/2009001.jpg)
Låt dem promenera...
Eller i det här vädret/väglaget kanske de kan åka skridskor upp till Mora som en liten uppvärmning ;D
/J
Jag tror inte att Strömma skulle ha kört AIK om de slarvade med betalningen,
De var med och betalade på IB 546 som i mesta skulle köra dem.
Ser att de har åkt med IB 534 som under en kort tid var stripad Djurgården den är nästan tvilling med Indianernas buss i Göteborg bara några smådetaljer skiljer sig åt.
/Lennart
Citat från: groenis skrivet 28 december 2009, 03:00:08 AM
Jag tror inte att Strömma skulle ha kört AIK om de slarvade med betalningen,
De var med och betalade på IB 546 som i mesta skulle köra dem.
Ser att de har åkt med IB 534 som under en kort tid var stripad Djurgården den är nästan tvilling med Indianernas buss i Göteborg bara några smådetaljer skiljer sig åt.
/Lennart
Dom båda Skylinerna beställdes samtidigt som hockeyspelarbussar.
//Niclas
Citat från: groenis skrivet 28 december 2009, 03:00:08 AM
Jag tror inte att Strömma skulle ha kört AIK om de slarvade med betalningen,
De var med och betalade på IB 546 som i mesta skulle köra dem.
Ser att de har åkt med IB 534 som under en kort tid var stripad Djurgården den är nästan tvilling med Indianernas buss i Göteborg bara några smådetaljer skiljer sig åt.
/Lennart
Vad används 546 till idag då? Den är ju AIK svart och allt.
Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 december 2009, 23:23:39 PM
Att Idrottsföreningarna landet runt ofta har skulder hos transportörerna är välkänt och detta är inte alls något särfall, däremot är det anmärkningsvärt att skulden fått växa sig så stor i AIK:s fall och det är ju bägge parter skyldiga till.
Ja det är ett evigt problem för mindre Aktie Bolag som i grunden är en Idrottsförening. AIK måste få ihop 9 miljoner kronor på en mycket kort tid. Innan Nyår har jag för mig. Annars är en Konkurs ett faktum för hela Hockey sektionen och ingen kommer kunna spela klart sina serier. Då blir bolaget konkurs drabbat och man lägger man ner Dam, Herr, Barn, Junior och alla andra grenar innom AIK Hockey AB.
Vet att det är ekonomiska problem på många olika större Idrottsföreningar som har bildat ett AB. Jag vet att både Hammarby och DIF har dragits med samma problem i flera år och vet inte ens om Hammarby klarade sina ekonomiska problem och om dom finns kvar och det finns flera i detta land som har eller har haft samma problem.
Men som du säger Lars. Det är båda Bolagen som har gjort att det har blivit så stora skulder. Som bussbolag skulle man ha krävt förskotts betalning redan långt tidigare för att inte ligga ute med så mycket pengar i obetalta fakturor och som kund till bussbolaget inte dragit på sig så stora skulder.
Om administratörerna tycker att jag har svävat ut för långt i mitt svar så Kvasta gärna mitt inlägg.
Citat från: Walter skrivet 28 december 2009, 11:43:49 AM
Vad används 546 till idag då? Den är ju AIK svart och allt.
AIK Fotboll är den strippad som. Det är olika bolag och olika ekonomiska situationer som gör att AIK Fotboll AB har en "Egen" spelar buss. Vet att AIK Hockey AB hade en Traveller dubbeldäckad Setra som va uppstrippad AIK Hockey för flera år sedan.