Skall man fotografera bussar så är nog Lästringe station en av de sämsta platser man kan bege sig till. Men ändå hade jag framgång när jag var där. Förklaringen är dock enkel. SJ Banavdelning (som ett år senare skulle bli Banverket) hade bjudit in till pressvisning av en ny spårbytesmaskin. Ett fruktansvärt monster som i princip svalde gammal räls i framänden och släppte ut ny räls i bakänden. Samtidigt började man också använda en ny sorts kraftigare spår.
Detta var tydligen en intressant sak för pressen för hela fyra bussar gick åt för att frakta pressfolket.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/3801.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/3802.jpg)
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/3803.jpg)
Hakar på med en bild på en SL-buss också:
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/3806.jpg)
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 december 2009, 17:26:45 PM
Hakar på med en bild på en SL-buss också:
****
Tack för dessa bussar.
Som vanligt tackar jag extra för H10:an - Scania 112. SJ-bussen passar mig också bra :)
Tackar&Bockar!
HJP
Ahh, Ljuva SLT. Saknaden är stor.
Citat från: Bussmicke skrivet 21 december 2009, 18:52:13 PM
Ahh, Ljuva SLT. Saknaden är stor.
Ja, alltid välskötta bussar och dessutom i snygga färger. Men 1994 blev SLT tillsammans med T-Buss Näckrosbuss. Och år 2000 blev det Busslink ihop med fd SL-Buss.
Supertrevliga bilder! Särskilt bilden från Älvsjö! :)
Hej! SLT och Näckrosbuss var j***a brukspatronat!
Mvh Jan G
Citat från: bilomnibussen skrivet 25 december 2009, 09:59:29 AM
Hej! SLT och Näckrosbuss var j***a brukspatronat!
Mvh Jan G
Kan du utveckla det där lite?