*Färgexpressbussarna i Gbg...
*Övriga regionlinjer i Gbg
*Regionstombussar i Sthlm
*Övriga Regionlinjer i Sthlm
*Regionlinjer Malmö/Skåne
*Andra linjersträckor i landet
Givetvis så får stadsbussar/stombussar i innestan/förorten i alla städer vara
med...
Hej!
Jag har hört att stombusslinje 4 i Stockholm, som mestadels körs av Hornsbergshallen, är en av de högst belastade i Europa (om det är det du menar med tyngst). Har inte kört den själv ännu, men har hört historier om att den är jobbig. Någon som har erfarenhet av den?
Mvh
Mårten
Kan nog stämma det.. Var det inte 4an man ville göra om och köra spårvagn istället, pga den höga belastningen?
/Fredde
Jag har hört siffror som 60 000 påstigande per dag, men de är ett par år gamla.
Jo, det stämmer med ca 60 000. En väldigt hög siffra, jämför med Roslagsbanan som har drygt 37 000 resande per dag. Spårvagn på linje 4 är nog väl investerade slantar.
Citat från: Zella skrivet 20 augusti 2007, 11:41:01 AM
*Färgexpressbussarna i Gbg...
*Övriga regionlinjer i Gbg
*Regionstombussar i Sthlm
*Övriga Regionlinjer i Sthlm
*Regionlinjer Malmö/Skåne
*Andra linjersträckor i landet
Givetvis så får stadsbussar/stombussar i innestan/förorten i alla städer vara
med...
Tyngsta färgexpresen var för några år sedan Grön iaf. Skulle tippa på att den leder fortfarande men är inte helt 100. Blå har jag för mig kom på andra plats. Av regionlinjerna i Göteborgsområdet bör linje 240 ligga bra till.
Jo det är mycket på grön har jag sett... likaså blå...
är 240 tyngre än 100... ::)
503 ligger väl bra till på morgonen. 513 också väl.
Citat från: Bussgubben skrivet 20 augusti 2007, 18:36:33 PM
503 ligger väl bra till på morgonen. 513 också väl.
Kan lova att linje 160 i Årsta ligger mycket bra till med... för nåt år sen gick den _varannan_ minut i rusningen!
Citat från: Zella skrivet 20 augusti 2007, 17:30:46 PM
Jo det är mycket på grön har jag sett... likaså blå...
är 240 tyngre än 100... ::)
Njae, tveksamt. Valde dock att räkna bort den då den hör till tågtrafiken men det var kanske inte helt rättvist.
Förr var linje 40 i stadstrafiken i Göteborg särklassigt tyngst eftersom den trafikerade såväl bostadsområdena i Backa som Bäckebols butikscentrum, där finns sedan "urminnes tider" ett spårvägsreservat längs Litteraturgatan men staden har haft enorma svårigheter att "få tummen ur" och komma igång.
Hälsar
Ingemar
Citat från: virtual1 skrivet 20 augusti 2007, 21:02:24 PM
Kan lova att linje 160 i Årsta ligger mycket bra till med... för nåt år sen gick den _varannan_ minut i rusningen!
Varanan minut ??? måste ha varit en konvoj av bussar då... ;)
Citat från: Zella skrivet 20 augusti 2007, 22:18:06 PM
Varanan minut ??? måste ha varit en konvoj av bussar då... ;)
Japp, har iaf sett fyra på rad som värst....
Citat från: Zella skrivet 20 augusti 2007, 22:18:06 PM
Varanan minut ??? måste ha varit en konvoj av bussar då... ;)
Var väl innan pendeltågen och tvärbanan stannade i Årstaberg
Vad gäller "Gävleborgs län" så är Stomlinje 2 (Sätra-City-S.Bomhus) i Gävle länets mest resta linje med ca:1,7 milj resenärer per år sedan kommer Stomlinje 1 i Gävle (Bomhus-City-Valbo-Forsbacka-(Sandviken)) med ca:1,5milj resande per år....
//Fredde
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 20 augusti 2007, 22:23:42 PM
Var väl innan pendeltågen och tvärbanan stannade i Årstaberg
Innan pendeln stannade IAF, men absolut då tvärbanan gick.