Veolia Transport 7316 (f.d. Örnsköldsviks Buss 116) sågs parkerad vid depån i Norrköping förra veckan.
Ingen bild kunde tas pga arbete.
Denna alltså.
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/V/Veolia_Transport/7300/Veolia_7316_RWD703_Ornskoldsvik_070905.jpg)
Vi får väl kolla om den står kvar då.....
Vilken av depåerna avser du ? Stohagsgatan eller Spårgatan ??
Citat från: Leif D skrivet 23 november 2009, 02:05:08 AM
Vi får väl kolla om den står kvar då.....
Vilken av depåerna avser du ? Stohagsgatan eller Spårgatan ??
Det var på depån vid Spårgatan den stod tidigare i veckan iaf, i Öviksblått utförande.
Citat från: Verspieder skrivet 23 november 2009, 02:12:37 AM
Det var på depån vid Spårgatan den stod tidigare i veckan iaf, i Öviksblått utförande.
Det har ju vart en halv slaskdepå tidigare, flertalet bussar som gått vidare till försäljning/export/skrot har vart där förut, kan kanske vara så med den här med...
Citat från: virtual1 skrivet 23 november 2009, 11:29:00 AM
Det har ju vart en halv slaskdepå tidigare, flertalet bussar som gått vidare till försäljning/export/skrot har vart där förut, kan kanske vara så med den här med...
Så det troliga är alltså att den här bussen ska säljas utomlands eller möjligen skrotas? Är det troligare att den alltså på detta sätt försvinner än att den skulle sättas i trafik någonstans i Sverige igen?
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 23 november 2009, 11:31:24 AM
Så det troliga är alltså att den här bussen ska säljas utomlands eller möjligen skrotas? Är det troligare att den alltså på detta sätt försvinner än att den skulle sättas i trafik någonstans i Sverige igen?
Bussen finns inte kvar i Norrköping nu, inte så den syns allafall.
Spårgatan har aldrig varit någon "halvslaskdepå", här har i princip aldrig stått uppställda fordon som inte används, mer än just som denna, troligen parkerad, för att straxt hämtas av en annan förare som ska köra vidare söderut.
Fördelen med Spårgatan är ju att den ligger väldigt nära järnvägsstationen, alltså ett bra ställe att hämta och lämna transportbussar på, för förare som kommer/åker via tåg.
På Stohagsgatan finns däremot ganska gott om utrymme att ställa upp övertaliga fordon, vilket skett periodvis.
Bussen är ju nu registrerad på VEOLIA TRANSPORT SVERIGE AB KALKSTENSV.28/FLEET MANAGEM LUND Förvärvsdatum: 2009-11-17
Citat från: Leif D skrivet 24 november 2009, 17:55:47 PM
Bussen finns inte kvar i Norrköping nu, inte så den syns allafall.
Spårgatan har aldrig varit någon "halvslaskdepå", här har i princip aldrig stått uppställda fordon som inte används, mer än just som denna, troligen parkerad, för att straxt hämtas av en annan förare som ska köra vidare söderut.
Fördelen med Spårgatan är ju att den ligger väldigt nära järnvägsstationen, alltså ett bra ställe att hämta och lämna transportbussar på, för förare som kommer/åker via tåg.
På Stohagsgatan finns däremot ganska gott om utrymme att ställa upp övertaliga fordon, vilket skett periodvis.
Bussen är ju nu registrerad på VEOLIA TRANSPORT SVERIGE AB KALKSTENSV.28/FLEET MANAGEM LUND Förvärvsdatum: 2009-11-17
Så bussen kanske flyttas till Skåne?
Citat från: Leif D skrivet 24 november 2009, 17:55:47 PM
Bussen finns inte kvar i Norrköping nu, inte så den syns allafall.
Spårgatan har aldrig varit någon "halvslaskdepå", här har i princip aldrig stått uppställda fordon som inte används, mer än just som denna, troligen parkerad, för att straxt hämtas av en annan förare som ska köra vidare söderut.
Fördelen med Spårgatan är ju att den ligger väldigt nära järnvägsstationen, alltså ett bra ställe att hämta och lämna transportbussar på, för förare som kommer/åker via tåg.
På Stohagsgatan finns däremot ganska gott om utrymme att ställa upp övertaliga fordon, vilket skett periodvis.
Bussen är ju nu registrerad på VEOLIA TRANSPORT SVERIGE AB KALKSTENSV.28/FLEET MANAGEM LUND Förvärvsdatum: 2009-11-17
Beror på vad man lägger in i begreppet, kanske dumt att kalla den en 'slaskdepå' - menade mest att det inte är ovanligt att vagnar som ska vidare hamnar där. Sett sådana vagnar vartenda gg jag vart där de senaste två åren.
Citat från: virtual1 skrivet 24 november 2009, 22:49:29 PM
Beror på vad man lägger in i begreppet, kanske dumt att kalla den en 'slaskdepå' - menade mest att det inte är ovanligt att vagnar som ska vidare hamnar där. Sett sådana vagnar vartenda gg jag vart där de senaste två åren.
Det gör att jag inte kan släppa min fundering på om bussen ska bara flyttas med fortsätta i trafik någonstans inom Sverige, som t ex Skåne som just nu verkar troligt eller om bussen är på väg bort antingen genom att säljas utomlands eller att den skrotas
Citat från: virtual1 skrivet 24 november 2009, 22:49:29 PM
Beror på vad man lägger in i begreppet, kanske dumt att kalla den en 'slaskdepå' - menade mest att det inte är ovanligt att vagnar som ska vidare hamnar där. Sett sådana vagnar vartenda gg jag vart där de senaste två åren.
Hoppas då du inser att jag som åker förbi där flera gånger per dag (med undantag) kanske då har en annan åsikt i frågan.
Det är tämligen ovanligt att det står okända bussar där någon längre tid.
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 24 november 2009, 23:01:35 PM
Det gör att jag inte kan släppa min fundering på om bussen ska bara flyttas med fortsätta i trafik någonstans inom Sverige, som t ex Skåne som just nu verkar troligt eller om bussen är på väg bort antingen genom att säljas utomlands eller att den skrotas
Eftersom man registrerat om bussen på "Veolias fordonslager" som numera bor i Lund, så tror jag ju inte det finns några konkreta planer för bussen just nu. Skulle den vara tänkt att gå till någon stad tämligen omgående, skulle den säkert registreras där direkt, även om den skulle renoveras först.