Buss-Snack

Övriga forum => Ordet är fritt => Ämnet startat av: bm1113 skrivet 17 november 2009, 14:57:34 PM

Titel: Bilutställning som NORRLANDS MOTORHISTORIKER hade i Luleå 2007
Skrivet av: bm1113 skrivet 17 november 2009, 14:57:34 PM
Från en bilutställning som NORRLANDS MOTORHISTORIKER hade i Luleå
som var i maj 2007

med allt från Messersmhith och volvo till amerikanare och Porsche och ferrari mm  

faktist är dessa de första filmerna som man gjorde med min första egna kamera kodaken C653 som då var en dag gammal  nu är den pansonerad sen ca 1 år tillbaka  ;) efter 11 000 bilder

del 1
http://www.youtube.com/watch?v=mAfYSdqO8hw

del 2
http://www.youtube.com/watch?v=7oiR8OWz2z0

är kul slut i del 2 ;)
Titel: SV: Bilutställning som NORRLANDS MOTORHISTORIKER hade i Luleå 2007
Skrivet av: bm1113 skrivet 18 november 2009, 04:34:51 AM
kom ihåg är även med en gammal brandbil :)
Titel: SV: Bilutställning som NORRLANDS MOTORHISTORIKER hade i Luleå 2007
Skrivet av: groenis skrivet 18 november 2009, 04:55:48 AM
Alexander
det var många fina bilar gillade nog mest tvåtaktaren i början
när man ser sånt här så saknar jag ibland min gamla Buick GS -72 fanns bara tre svensksålda i Sverige

/Lennart
Titel: SV: Bilutställning som NORRLANDS MOTORHISTORIKER hade i Luleå 2007
Skrivet av: bm1113 skrivet 18 november 2009, 05:20:02 AM
Tack Japp var kul att få se lite alla möjliga skapelser ;)

OK kan tänka mig att det är många som ångrar sig genom åren om man tänker hur mycket jänkarbilar det fans till in på 80 talet ;)
Titel: SV: Bilutställning som NORRLANDS MOTORHISTORIKER hade i Luleå 2007
Skrivet av: groenis skrivet 18 november 2009, 14:19:43 PM
Jomenvisst
nä jag offrade min till förmån av inköp av andra bilar vilket blev en mindre bilfirma
i början av -80 talet.
En kort historia om bilen jag sålde den till en kompis som skulle visa upp den för sin faster
dessvärre kom de inte så långt han hade sina föräldrar med sig när bilen blev påkörd i en korsning
bråket med försäkringsbolaget tog över två år att lösa.
När allt var löst så blev det dyrt för bolaget eftersom det enda som kunde användas från andra modeller var höger framskärm som kom ifrån en Skylark resten fick köpas dyrt av en samlare i New York bland annat huven eftersom motorn tog luft genom huven,priset då -83 var 10 000:- svenska
sen såldes den till Musik och Motorhuset Ljusdal där tänkte någon bygga street racer av den innan
de fick reda på bilens historia.
GS modellen var bara byggd i 996 ex det året varav knappt 200 ex blev Stage 1 och 2

/Lennart