Beställningstrafik är ju inte SwEx största verksamhet, men ibland händer det.
Valfriheten av vagn är dock rätt begränsad pga miljö- och längdkraven, så jag kunde fritt välja mellan 6770 och 6771...
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_6771_Slottet_091111a.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_6771_Slottet_091111b.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_6771_Slottet_091111c.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_6771_Slottet_091111d.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_6771_NRM_091111a.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_6771_NRM_091111b.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/RB_NRM_091111.jpg)
(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/Swebus_6771_U_091111.jpg)
Citat från: Verspieder skrivet 15 november 2009, 12:59:45 PM
Beställningstrafik är ju inte SwEx största verksamhet, men ibland händer det.
Valfriheten av vagn är dock rätt begränsad pga miljö- och längdkraven, så jag kunde fritt välja mellan 6770 och 6771...
Trevligt med bilder på en SwEx där man annars inte ser dem. Längdkraven förstår jag eftersom de i Stockholms innerstad är 13,99 meter. Men uppfyller inte alla SwEx bussar numera miljökraven? Blir väl svårt i Göteborg annars.
Er fortsatt 49xx vogner idrift hos SweX. Men man kan jo sette disse på ruter som ikke er innom Göteborg da
De fyra återstående 49xx-vagnarna går att köra i miljözonerna året ut, därefter blir det Flygturen 866, 844 och andra lokala turer för dem. De går ju att köra med in till och ut från Cityterminalen även efter januari 2010, men kan ju inte tursättas från Stockholm på någon linje till Göteborg eller Malmö.
Citat från: Verspieder skrivet 16 november 2009, 00:58:10 AM
De fyra återstående 49xx-vagnarna går att köra i miljözonerna året ut, därefter blir det Flygturen 866, 844 och andra lokala turer för dem. De går ju att köra med in till och ut från Cityterminalen även efter januari 2010, men kan ju inte tursättas från Stockholm på någon linje till Göteborg eller Malmö.
De går att använda för ankommande 49-bussar i Göteborg om man kör till Kruthusterminalen i stället för Nisse-terminalen. Det är ungefär 100 meter längre bort. Däremot blir det svårare för avgående bussar.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 november 2009, 09:57:49 AM
De går att använda för ankommande 49-bussar i Göteborg om man kör till Kruthusterminalen i stället för Nisse-terminalen. Det är ungefär 100 meter längre bort. Däremot blir det svårare för avgående bussar.
Nej det gör det inte.
http://www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwMDSycXA6MQFxNDPwtTIwMDY_2CbEdFAFy3f_0!/?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect%2Fgoteborg.se%2Fgoteborg_se%2Fforetagare%2Fregler_och_tillstand%2Ftransport+och+trafikregler/lnkrubr_N400_FOR_RT_TT_TransportTrafikregler/art_N400_FOR_RT_TT_Miljozon
http://www2.trafikkontoret.goteborg.se/resourcelibrary/MiljözonsKarta071115.pdf
Forumet sabbade länkarna, så jag försöker lappa ihop dem igen:
http://www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwMDSycXA6MQFxNDPwtTIwMDY_2CbEdFAFy3f_0!/?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect%2Fgoteborg.se%2Fgoteborg_se%2Fforetagare%2Fregler_och_tillstand%2Ftransport+och+trafikregler/lnkrubr_N400_FOR_RT_TT_TransportTrafikregler/art_N400_FOR_RT_TT_Miljozon (http://www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwMDSycXA6MQFxNDPwtTIwMDY_2CbEdFAFy3f_0!/?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect%2Fgoteborg.se%2Fgoteborg_se%2Fforetagare%2Fregler_och_tillstand%2Ftransport+och+trafikregler/lnkrubr_N400_FOR_RT_TT_TransportTrafikregler/art_N400_FOR_RT_TT_Miljozon%3Cbr%20/%3Ehttp://www2.trafikkontoret.goteborg.se/resourcelibrary/Milj%C3%B6zonsKarta071115.pdf)
http://www2.trafikkontoret.goteborg.se/resourcelibrary/MiljözonsKarta071115.pdf (http://www2.trafikkontoret.goteborg.se/resourcelibrary/Milj%C3%B6zonsKarta071115.pdf)
Citat från: old timer skrivet 16 november 2009, 10:23:17 AM
Nej det gör det inte.
Nej, det har tydligen ändrats eller förtydligats. Men det torde gå bra att stanna vid infarten till garaget på Kruthusgatan om man kör rätt väg. Då blir det ungefär 200 meter att gå till Nisse-terminalen. Kan på sin höjd användas som nödlösning.
Direkt citerat:
Miljözonen omfattar området markerat med "I" på kartan som du når via länken Vad område II innebär hittar jag ingen förklaring till.