EEY742 hos Volvo i Huddinge idag 9/11-09.
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/CIMG0672.jpg)
/Fredde
Oj, står det fortfarande Malmös 33XX och väntar på Köpare?
Hej !
EFY 742 är en Vlo B 7R av 2008 års modell och regad på
Volvo Bussar AB Göteborg 07-12-10. Undrar vad man använder till ??
Mvh Peter Ö
Citat från: Peter Öden skrivet 09 november 2009, 17:38:30 PM
Hej !
EFY 742 är en Vlo B 7R av 2008 års modell och regad på
Volvo Bussar AB Göteborg 07-12-10. Undrar vad man använder till ??
Mvh Peter Ö
det står väl EEY 742
troligen används den som provbuss
Citat från: Cyklisten skrivet 09 november 2009, 16:37:50 PM
Oj, står det fortfarande Malmös 33XX och väntar på Köpare?
Ja, vissa bussar ser man har stått där ganska länge... /Fredde
apropå 8700 ser jag på SBH att endast 7 st 8700LE har levererats till Sverige i år, varav 2 är b7r och endast 2 st är boggie
vad kommer de sig att den har tappat så mycket i försäljning? den kan väl inte bara bero på lågkonjukturen då de har beställts hur många 8500 som helst under året...
Citat från: homer skrivet 09 november 2009, 21:32:07 PM
apropå 8700 ser jag på SBH att endast 7 st 8700LE har levererats till Sverige i år, varav 2 är b7r och endast 2 st är boggie
vad kommer de sig att den har tappat så mycket i försäljning? den kan väl inte bara bero på lågkonjukturen då de har beställts hur många 8500 som helst under året...
8700 är lämpligast som regionbussar och det har inte varit så många upphandlingar av sådana med trafikstart i år. Det blir nog bättre redan nästa år. Om inte annat så har Veolia beställt ett 20-tal 8700 med boggi för trafik runt Borås med start den 28 februari 2010.
For meg ser det ut som om bussen har en uvanligt stor akselavstand...? Eller ser jeg feil,nå....
Frank
Hej alla
Den står som B 7 R - 69 på Transport Styrelsens side.
Svenn Erik
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 november 2009, 22:21:48 PM
8700 är lämpligast som regionbussar och det har inte varit så många upphandlingar av sådana med trafikstart i år. Det blir nog bättre redan nästa år. Om inte annat så har Veolia beställt ett 20-tal 8700 med boggi för trafik runt Borås med start den 28 februari 2010.
Veolia har köpt 22st 8700 2 axliga , 41st 8500 3 axliga...
Alltså: 8700 är byggda i Breslu /Wrochlau,reservation för stavning och 8500 i Säffle.
Citat från: Frank Royseland skrivet 10 november 2009, 00:19:45 AM
For meg ser det ut som om bussen har en uvanligt stor akselavstand...? Eller ser jeg feil,nå....
Frank
Följande info finns på: https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Max axelavstånd axel 1-2, mm: 6870
Främre överhäng, mm: 2620
Bakre överhäng, mm: 3210
//Danne
Citat från: S Svensson skrivet 10 november 2009, 15:10:57 PM
Alltså: 8700 är byggda i Breslu /Wrochlau,reservation för stavning och 8500 i Säffle.
är inte 8700 byggda i finland?
för att buss 6340 och 6339 är 8700:or o karossen är från Finland..
Citat från: MissScania skrivet 26 november 2009, 23:32:31 PM
är inte 8700 byggda i finland?
De ble bygget både i Polen og Finland helt fram til september/oktober 2008, da fabrikken i Tammerfors ble lagt ned. Danielssons Buss har den aller siste som ble bygget i Finland.
Citat från: Øyvind Berg skrivet 27 november 2009, 01:10:21 AM
De ble bygget både i Polen og Finland helt fram til september/oktober 2008, da fabrikken i Tammerfors ble lagt ned. Danielssons Buss har den aller siste som ble bygget i Finland.
Okeej..
Hur många 8700 finns i sverige som är byggda i Finland?
fick lust att Leta upp Alla 8700:or i sverige någon gång :)
Citat från: Øyvind Berg skrivet 27 november 2009, 01:10:21 AM
De ble bygget både i Polen og Finland helt fram til september/oktober 2008, da fabrikken i Tammerfors ble lagt ned. Danielssons Buss har den aller siste som ble bygget i Finland.
För listnördarna: BMN711, karossnummer 3889, chassinummer YV3R8N1269A129429
EEY 742 var hos Wist i Östersund den 25/8 såg jag.