Nu ska man börja bygga bussar i kompositmaterial, detta gör att bussen blir lättare och billigare.
Mer finns att läsa på länken. http://www.plastnet.se/iuware.aspx?pageid=3868&ssoid=110059 (http://www.plastnet.se/iuware.aspx?pageid=3868&ssoid=110059)
/ Christer K
			
			
			
				Förefaller vara lite "over kill". Sedan länge (med många sparade Euro) har VDL Berkhof Ambasador sålts runt om i Europa. Bränsleförbrukningen är minst 0,5 liter mindre per mil.
			
			
			
			
			
				Precis, en "normal" LE buss i järn, stål och aluminium... 
			
			
			
				Ställer mig bredvid Lars om denna fråga
Är det genomsnittsförbrukningen på samtliga vagnar i modellserien eller?
Har man gjort jämförelsen med en konventionel buss i samma utförande som en lättbyggd modell
Problemet är att man aldrig kan hitta två förare som kör lika.
Din skrivning läste jag som en grej man körde med på början av -80 talet när man sålde Trollhättemopeder och det kom vad man i dag kallar facelift.
Håller för övrigt en tumme för alla bilarbetare att det löser sig i Trollhättan sen Koenigsegg har hoppat av.
/Lennart