Swebus 4872, 4906 och 4907.
(http://www.kentskoog.com/bilder/Folder%2004/IMG_6692.jpg)
4907 i hela sin längd.
(http://www.kentskoog.com/bilder/Folder%2004/IMG_6694.jpg)
Någon som vet var dessa är på väg? De är ju vid rekondavdelningen.
var kan de finnas användning för dessa? Nya kontraktet i Göteborg eller?
bussarna har ju trots allt några år på nacken, Stockholm kanske? men då blir de ju till att bygga en extra dörr, bygger säffle om Carrus så mycket??
Citat från: homer skrivet 26 oktober 2009, 20:44:02 PM
var kan de finnas användning för dessa? Nya kontraktet i Göteborg eller?
bussarna har ju trots allt några år på nacken, Stockholm kanske? men då blir de ju till att bygga en extra dörr, bygger säffle om Carrus så mycket??
Göteborg? Om dom ska dit får någon annat bolag ta över leasingen för Swebus har väl inget där? Och att dom återgår till volvo är nog igen högoddsare. sedan finns ju ett antal vegor i serien 5421-5437 över också.
Citat från: Walter skrivet 27 oktober 2009, 18:01:29 PM
Göteborg? Om dom ska dit får någon annat bolag ta över leasingen för Swebus har väl inget där? Och att dom återgår till volvo är nog igen högoddsare. sedan finns ju ett antal vegor i serien 5421-5437 över också.
Har Swebus inte vunnit nått nytt kontrakt där för inte så länge sen? bla Lila expressen, men jag kanske minns fel..
men bussarna kanske redan är sålda och det är de nya företaget som beställt rekond
Citat från: homer skrivet 27 oktober 2009, 18:48:37 PM
Har Swebus inte vunnit nått nytt kontrakt där för inte så länge sen? bla Lila expressen, men jag kanske minns fel..
men bussarna kanske redan är sålda och det är de nya företaget som beställt rekond
Jo man vann Lila och Ale trafiken men där passar inte dessa bussar in. Dock kan de ju sättas in på redan befintliga kontrakt som kanske behöver sänka medelåldern lite.
Citat från: Walter skrivet 27 oktober 2009, 19:03:42 PM
Jo man vann Lila och Ale tarfiken men där passar inte dessa bussar in. Dock kan de ju sättas in på redan befintliga kontrakt som kanske behöver sänka medelåldern lite.
rent spontant känns de som om dessa bussar
höjer medelåldern på de flesta ställen i sverige
Citat från: homer skrivet 27 oktober 2009, 19:18:18 PM
rent spontant känns de som om dessa bussar höjer medelåldern på de flesta ställen i sverige
I sommar kommer swebus också ha över nyare bussar ifrån Halland.
Citat från: homer skrivet 27 oktober 2009, 19:18:18 PM
rent spontant känns de som om dessa bussar höjer medelåldern på de flesta ställen i sverige
Ja, som 2000 års modell börjar dessa numera kännas rätt ålderstigna. De är dessutom utestängda från miljözonerna sedan något år tillbaka. Men var sätta in gamla Vegor? Hade Busslink fått tre st övertaliga Vegor hade man nog bara kunnat sätta dem i Norrtälje.
Citat från: Verspieder skrivet 28 oktober 2009, 00:52:20 AM
Ja, som 2000 års modell börjar dessa numera kännas rätt ålderstigna. De är dessutom utestängda från miljözonerna sedan något år tillbaka. Men var sätta in gamla Vegor? Hade Busslink fått tre st övertaliga Vegor hade man nog bara kunnat sätta dem i Norrtälje.
Jag vet inte om några kan användas ett tag i nya Sörmlandskontraktet? Vegorna i 54-serien är ju av årsmodell 2001. Vegorna i 48/49 serien är rätt hårt slitna efter många år först på pendel Malmö-Lund och sedan 2006 på lite lugnare turer.
De kanske hamnar i Örebro, då de klarar Örebro länis krav..
Citat från: bisquit skrivet 29 oktober 2009, 01:24:14 AM
De kanske hamnar i Örebro, då de klarar Örebro länis krav..
Där borde väl alla bussar som behövs redan vara fixade
UL-trafik då? :)
Citat från: Verspieder skrivet 28 oktober 2009, 00:52:20 AM
Ja, som 2000 års modell börjar dessa numera kännas rätt ålderstigna. De är dessutom utestängda från miljözonerna sedan något år tillbaka. Men var sätta in gamla Vegor? Hade Busslink fått tre st övertaliga Vegor hade man nog bara kunnat sätta dem i Norrtälje.
Hade väl i teorin funkat i Ösmo med?